برنامه توسعه اشتغال پایدار خوزستان در حال نهایی شدن است

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

برنامه توسعه اشتغال پایدار خوزستان در حال نهایی شدن است

معاون اشتغال اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان با بیان این‌که امسال حدود 40 تا 50 درصد از تعهدات اشتغال استان محقق شده است، گفت: برنامه توسعه اشتغال پایدار منطقه‌ای دستگاه‌های اجرایی خوزستان در حال نهایی شدن است و می‌تواند پایه بسیار خوبی برای سال 97 باشد.
رضا میرانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، اظهار کرد: در گذشته تعهدات دستگاه‌های اجرایی در بحث اشتغال، از آن‌ها دریافت می‌شد و آن دستگاه بر اساس تعهدات خود، میزان اشتغال تحقق یافته خود را وارد سامانه رصد می‌کرد و پس از آن مورد ارزیابی قرار می‌گرفت.
وی افزود: در برخی از زمان‌ها، میزان تحقق نسبت به تعهدات اشتغال دستگاه مربوطه انحرافات بسیار زیادی داشت به شکلی حتی میزان تحقق تعهدات، بیشتر از خود تعهدات بود.
میرانی تصریح کرد: با بررسی‌های انجام‌شده مشخص شد که بسیاری از موارد به صورت کارشناسی انجام نمی‌شود. در این زمینه با توافقات انجام گرفته با استانداری خوزستان در سال 95، قرار شد تا پیش از ابلاغ برنامه‌های وزارت کار، سند توسعه پایدار برای استان به صورت برنامه‌ریزی منطقه‌ای تهیه و برنامه‌های اشتغال دستگاه‌های اجرایی از آن‌ها دریافت شود.
وی عنوان کرد: برنامه توسعه اشتغال پایدار منطقه‌ای دستگاه‌های اجرایی خوزستان در حال تهیه و نهایی شدن است و می‌تواند پایه بسیار خوبی برای سال 97 باشد؛ این برنامه می‌تواند به عنوان یک نقشه راه بسیار خوب برای دستگاه‌های اجرایی استان باشد.
میرانی ادامه داد: در این سند بر اساس برنامه‌های دستگاه‌های اجرایی در بحث اشتغال که بر اساس واقعیت است، تصمیم‌گیری می‌شود. به علت آنکه تعداد دستگاه‌ها در استان بسیار زیاد بود، برنامه‌ریزی شد تا برخی از دستگاه‌ها به عنوان محور فعالیت کنند.
معاون اشتغال اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان اظهار کرد: بیشتر دستگاه‌ها در جلسات کارشناسی برگزارشده و کارگروه اشتغال استان برنامه‌های خود را در زمینه اشتغال ارائه داده‌اند و تعداد کمی از دستگاه‌ها باقی مانده‌اند تا برنامه‌های خود را در این کارگروه ارائه کنند.
وی با بیان این‌که با تهیه این سند، یک پایه قوی برای برنامه‌ریزی و ارزیابی اشتغال استان در سال 97 مهیا می‌شود، خاطرنشان کرد: همزمان با این کار تعهدات دستگاه‌های اجرایی در حال انجام است و حدود 50 درصد از تعهدات کشوری در نظر گرفته شده در بحث اشتغال در استان دریافت شده است و تا 20 روز آینده این تعهدات به 100درصد خواهد رسید

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار