برنامه دانشگاه صنعتی بهبهان برای تأسیس دانشکده نفت

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

رئیس دانشگاه صنعتی خاتم‌الانبیاء بهبهان با اشاره به پیش‌بینی یک دانشکده نفت در ساختار سازمانی این دانشگاه، از امکان اختصاص ساختمان در حال اتمام دانشگاه به این دانشکده خبر داد.

دکتر سیدمنصور سیدنژاد با بیان این‌که در دورنمای ساختار دانشگاه صنعتی، یک دانشکده نفت دیده شده است، اظهار کرد: این دانشکده تاکنون عملیاتی نشده است و چنانجه بتوانیم به‌عنوان یک آرزو آن را محقق کنیم خدمتی به دانشگاه در جهت صنعتی بودن آن با توجه به شرایط منطقه انجام داده‌ایم.

وی در خصوص علت کم‌تعداد بودن رشته‌های صنعتی خالص در این دانشگاه با وجود صنعتی بودن آن نسبت به رشته‌های منابع طبیعی توضیح داد: دانشگاه صنعتی بهبهان در واقع یک مرکز آموزشی خیّرساز است که سال‌های 82 – 81 یک دانشکده منابع طبیعی از دانشگاه شهید چمران اهواز بوده و آن زمان بحث دانشگاه صنعتی مطرح نبوده است.

رئیس دانشگاه صنعتی خاتم‌الانبیاء بهبهان افزود: پس از آن دانشکده مهندسی توسط یک خیّر با این هدف که دانشگاه صنعتی را محقق کند، احداث می‌شود؛ از سوی دیگر برای تحقق دانشگاه باید حداقل سه دانشکده وجود داشته باشد، بنابراین در کنار دانشکده منابع طبیعی موجود به‌عنوان قدیمی‌ترین دانشکده و دانشکده مهندسی، یک دانشکده علوم پایه نیز تعریف می‌شود.

سیدنژاد با بیان این‌که در حال حاضر این سه دانشکده در دانشگاه فعال هستند، گفت: در دانشکده‌های منابع طبیعی و علوم پایه، رشته‌هایی وجود دارد که از مباحث مهندسی به دور هستند؛ یعنی با اهداف دانشگاه صنعتی فاصله دارند اما رشته‌هایی مانند صنایع چوب و شیلات نیز هستند که تحت عنوان مهندسی تعریف می‌شوند و به‌طور مشخص در دانشکده منابع طبیعی ارائه می‌شوند؛ اما طبیعتاً ایده‌آل آن است که دانشکده‌های مهندسی دانشگاه توسعه یابد که دانشکده نفت می‌تواند نمادی از آن باشد.

وی با اشاره به این‌که این موضوع در چارت سازمانی دانشگاه نیز دیده شده است اما تاکنون اقدام عملی برای آن انجام نشده است، خاطرنشان کرد: برای این دانشگاه پنج دانشکده پیش‌بینی شده است که در کنار این سه دانشکده فعال یک دانشکده کشاورزی و یک دانشکده نفت نیز ایجاد شود.

رئیس دانشگاه صنعتی خاتم‌الانبیاء بهبهان هدف مدیریت دانشگاه را توسعه دانشکده نفت عنوان کرد و افزود: در حال حاضر یک ساختمان در حال اتمام در دانشگاه وجود دارد که به‌احتمال زیاد تا اواخر مهرماه به بهره‌برداری می‌رسد. البته این ساختمان برای دانشکده برق و الکترونیک پیش‌بینی شده بود اما می‌توان با تغییر کاربری آن را به دانشکده نفت اختصاص داد.

سیدنژاد با اشاره به دیگر الزامات تأسیس دانشکده نفت تصریح کرد: اخذ مجوزهای لازم از وزارتخانه و جذب هیأت‌علمی مرتبط از دیگر اقداماتی است که برای تأسیس این دانشکده باید انجام شود که این موارد هنوز محقق نشده است؛ اما ساختمان در مراحل آخر است و شاید تا مهرماه به اتمام برسد.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار