برنامه ریزی برای ایجاد ۱۳۰هزار فرصت شغلی در بخش اصناف در سال۹۸

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

برنامه ریزی برای ایجاد ۱۳۰هزار فرصت شغلی در بخش اصناف در سال۹۸

رئیس مرکز اصناف و بازرگانان از برنامه‌ریزی برای ایجاد ۱۳۰ هزار فرصت شغلی در بخش اصناف در سال جاری خبر داد و گفت: این برنامه با هدف اشتغال آسان و ارزان، پیگیری می‌شود.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت صنعت، معدن و تجارت، پیمان زندی از تدوین برنامه ایجاد ۱۳۰ هزار فرصت شغلی در سال ۱۳۹۸ خبر داد و گفت: این برنامه با هدف ایجاد اشتغال آسان و ارزان پیگیری می‌شود و بررسی‌ها نشان می‌دهد در سال ۱۳۹۷ نیز نزدیک به سیصد هزار فرصت شغلی در بخش اصناف ایجاد شده است.

وی این حوزه از اقتصاد را بخشی مهم و تأثیرگذار خواند و گفت: باید توجه داشت که بافت مدیریتی در برخی تشکل‌های صنفی سنتی است و تلاش می‌شود با سیاستگذاری لازم در مدیریت این تشکل‌ها، آنها را به سوی برنامه محور بودن سوق داد.

زندی با تاکید بر اینکه در سال ۱۳۹۸، ساماندهی خدمات پس از فروش در حوزه تولید و خدمات فنی در دستور کار قرار دارد، ادامه داد: با توجه به گسترش علم و تکنولوژی تولید و خدمات فنی، این بخش مهم اقتصادی کشور نیازمند آموزش و آشنایی با تکنولوژی روز دنیا را دارند لذا تلاش شده با همکاری اتاق اصناف و انعقاد تفاهم نامه‌های مرتبط با موضوع، با آموزش و پرورش، دانشگاه فنی و حرفه‌ای وزارت علوم و دانشگاه‌های علمی و کاربردی این نقیصه برطرف شود.

وی تاکید کرد: با هدف گسترش صادرات، ایجاد شرکت‌های مدیریت صادرات به منظور بازاریابی و تولیدات و خدمات فنی مورد توجه است چرا که بررسی‌ها نشان می‌دهد صنوف تولیدی توان مالی و اطلاعاتی معرفی محصولات، بازاریابی و صادرات را ندارند از این رو با تدارک برنامه‌های مذکور این مشکل حل شده و ساختار بازاریابی محصولات ایرانی در جهان تغییر خواهد کرد تا شرکت‌های خرد نیز توان راهیابی به بازارهای جهانی را داشته باشند.

زندی گفت: پیگیری طرح تجهیز، نوسازی و بازسازی واحدهای تولیدی صنفی و همچنین تأمین سرمایه در گردش آنها نیز خبری مهم برای فعالان صنفی است.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار