برنامه ریزی دانشگاه آزاد برای افزایش جذب اساتید زن

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

برنامه ریزی دانشگاه آزاد برای افزایش جذب اساتید زن

مدیرکل تشکل‌های دانشگاه آزاد اسلامی گفت: ‌به دنبال تقویت نقش زنان در دانشگاه آزاد اسلامی هستیم و می‌خواهیم مدیران فرهنگی و اعضای هیات علمی را بیشتر از میان زنان برگزینیم.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از معاونت دانشجویی و فرهنگی دانشگاه آزاد، محمد قربانی گلشن‌آبادی در نخستین نشست شورای سیاست‌گذاری تشکل‌های دانشگاهیان گفت: به فعالیت زنان باور داریم و باید به سمتی پیش رویم که فعالیت زنان را در تشکل‌ها تقویت کنیم.

وی افزود: در حال حاضر شمار دانشجویان دختر از دانشجویان پسر بیشتر است. به همین دلیل باید ظرفیت دانشجویان دختر بیشتر مورد توجه قرار گیرد.

مدیرکل تشکل‌های دانشگاه آزاد اسلامی ادامه داد: دختران در رشته‌های خدماتی و پزشکی و علوم پایه بیشتر از پسران هستند اما در رشته‌های علوم انسانی کمترند.

قربانی گلشن‌آبادی با انتقاد از شمار کم مقاله های علمی اعضای هیات علمی خانم، اذعان داشت:‌ درست است که زنان و مردان تفاوت‌های زیادی با هم دارند و شرایط‌شان با یکدیگر متفاوت است، چرا که زنان در کنار مسوولیت‌های بچه‌داری و خانه‌داری باید به فعالیت علمی نیز بپردازند. با این وجود باز هم ما توقع داریم که فعالیت‌های علمی زنان افزایش یابد.

وی خاطرنشان کرد:‌ با توجه به شرایط کشور باید در حوزه زنان بیشتر کار کنیم. همچنین تصمیم داریم که معاونان فرهنگی و دانشجویی واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی را از میان خانم‌ها انتخاب کنیم.

مدیرکل تشکل‌های دانشگاه آزاد اسلامی توضیح داد: باید برای اینکه دانشجویان و استادان در تشکل‌ها فعالیت بیشتری داشته باشند، برنامه‌ریزی کنیم.

قربانی گلشن‌آبادی اضافه کرد: در آستانه چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی باید شخصیت‌هایی که در انقلاب اسلامی و نظام اسلامی رشد و بروز یافته‌اند را به جامعه معرفی کنیم.

وی اظهار کرد: دانشگاه آزاد اسلامی ۳۷۰ واحد و ۵۰ مرکز با یک میلیون و ۶۰۰ هزار دانشجوی در حال تحصیل، ۳۳ هزار عضو هیات علمی و ۴۰ هزار کارمند دارد. از ۷۰۰ هزار نفر دانشجویی که در تهران هستند ۳۰۰ هزار نفر آنان در دانشگاه آزاد اسلامی تحصیل می کنند.

مدیرکل تشکل‌های دانشگاه آزاد اسلامی افزود: دانشگاه آزاد اسلامی بیشترین ظرفیت را از دانشجویان، استادان و کارکنان دارد و همانطور که مقام معظم رهبری تاکید کردند که این دانشگاه باید در کشور الگو شود، می‌توانیم به این جایگاه برسیم.

قربانی گفت: همچنین ما به دنبال تبعیض مثبت در میان خانم‌ها هستیم و می‌خواهیم اعضای هیات علمی را از میان خانم‌ها جذب کنیم.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار