برنامه زمانی ۵ آزمون زبان انگلیسی وزارت بهداشت اعلام شد

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

برنامه زمانی آزمون های زبان انگلیسی عمومی وزارت بهداشت (MHLE) در سال ۹۹ اعلام شد.

به گزارش خبرنگار مهر، آزمون زبان انگلیسی عمومی وزارت بهداشت (MHLE) دارای ۱۰۰ پرسش در سطح آزمون استاندارد تافل (۳۰ پرسش درک مطلب شنیداری، ۴۰ پرسش واژگان، ساختار و دستور زبان و ۳۰ پرسش درک مطلب نوشتاری) و ۱۰۰ نمره (بدون نمره منفی) است.

آزمون MHLE در سال ۱۳۹۹ در پنج نوبت برگزار می شود.

جدول برنامه زمانی آزمون زبان انگلیسی در سال ۹۹

دوره آغاز ثبت نام و ویرایش پایان ثبت نام و ویرایش آغاز توزیع کارت برگزاری آزمون توزیع کارنامه
ساعت ۱۵ ساعت ۱۵ ساعت ۱۵ ساعت ۸:۳۰ ساعت ۱۵
۵۷ ۱۵ تیرماه ۹۹ ۲۱ تیرماه ۹۹ ۳۱ تیرماه ۹۹ ۲ مردادماه ۹۹ ۱۲ مردادماه ۹۹
۵۸ ۱۳ مردادماه ۹۹ ۵ شهریورماه ۹۹ ۱۱ شهریورماه ۹۹ ۱۳ شهریورماه ۹۹ ۲۳ شهریورماه ۹۹
۵۹ ۲۴ شهریورماه ۹۹ ۲ مهرماه ۹۹ ۸ مهرماه ۹۹ ۱۰ مهرماه ۹۹ ۲۰ مهرماه ۹۹
۶۰ ۱۸ آبان ماه ۹۹ ۱۲ آذرماه ۹۹ ۱۸ آذرماه ۹۹ ۲۰ آذرماه ۹۹ ۳۰ آذرماه ۹۹
۶۱ ۱۴ دی ماه ۹۹ ۸ بهمن ماه ۹۹ ۱۴ بهمن ماه ۹۹ ۱۶ بهمن ماه ۹۹ ۲۶ بهمن ماه ۹۹

مرکز سنجش آموزش پزشکی نکات مهمی را درباره دوره های ۵۷ و ۵۸ اعلام کرده است.

آزمون های دوره های ۵۷ و ۵۸ که به دلیل شیوع بیماری کرونا به تعویق افتاده بود، به همان ترتیب و با عنوان دوره های ۵۷ و ۵۸ در تاریخ های اعلام شده در جدول برگزار خواهند شد.

افرادی که پیشتر در دوره های ۵۷ و یا ۵۸ ثبت نام کرده اند، نیازی به ثبت نام دوباره ندارند و با همان کد ثبت نام قبلی متعلق به هر دوره، می توانند نسبت به دریافت کارت ورود به جلسه، شرکت در آزمون و دریافت کارنامه اقدام کنند.

با توجه به افزوده شدن حوزه های جدید، این داوطلبان در صورت تمایل می توانند در بازه های زمانی اعلام شده در جدول (همزمان با ثبت نام داوطلبان جدید) به سایت مراجعه و در صورت وجود ظرفیت، محل برگزاری آزمون خود را تغییر دهند (پیوند Edit Registration Form) در غیر این صورت، نیاز به اقدامی ندارند.

نشانی دقیق مکان برگزاری آزمون بر روی کارت ورود به جلسه درج می شود.

تاریخ های در نظر گرفته شده برای پایان ثبت نام، قطعی نیست و در صورت تکمیل ظرفیت یک حوزه، ثبت نام برای آن حوزه زودتر از تاریخ های اعلام شده در جدول، متوقف خواهد شد.

برای ورود به جلسه آزمون، همراه داشتن پرینت کارت ورود به جلسه و اصل کارت ملی (یا شناسنامه) الزامی است و همراه نداشتن هریک از این مدارک، موجب محرومیت از ورود به جلسه و شرکت در آزمون می شود.

هر کارنامه دارای یک کُد ویژه به نام  Certification Code بوده که در بالای آن درج می شود و درستی آن از طریق سایت مرکز سنجش آموزش پزشکی (در پیوند «تأیید کارنامه» یا Check Certificate Validity) قابل استعلام است؛ بنابراین، کارنامه چاپ شده یا گواهی دیگری برای شرکت کنندگان جهت ارائه به مراجع گوناگون، صادر نخواهد شد.

مراجع گوناگون (دانشگاهها، سازمانها، ..). می توانند به همین روش، از درستی کارنامه اطمینان حاصل کنند.

پیش از مراجعه به حوزه آزمون از کارت ورود به جلسه پرینت تهیه شود زیرا در حوزه آزمون، امکانات تهیه کارت موجود نیست و از ورود افرادی که کارت ورود به جلسه و کارت ملی (یا شناسنامه) همراه نداشته باشند به سالن برگزاری آزمون، جلوگیری خواهد شد.

به دلیل ضرورت برقراری نظم و حفظ سکوت و آرامش در سالنهای برگزاری آزمون، درهای حوزه رأس ساعت ۸:۳۰ بسته و از ورود افرادِ دیرآمده، جلوگیری خواهد شد.

هزینه ثبت نام قابل برگشت یا نگهداری برای دوره های بعدی نیست؛ داوطلبان باید پیش از اقدام به ثبت نام، از قطعیت تصمیم خود اطمینان حاصل کنند.

داوطلبان برای ثبت نام باید یک قطعه عکس تمام رخ با زمینه روشن (که در سال جاری گرفته شده باشد)، کارت ملی و صفحه اول شناسنامه خود را اسکن کرده و هنگام ثبت نام، از طریق همین سایت به مرکز سنجش آموزش پزشکی ارسال کنند.

داوطلبان پس از اسکن و آماده کردن مدارک باید به سایت مرکز سنجش آموزش پزشکی به نشانی www.sanjeshp.ir وارد شده و با انتخاب پیوند «آزمون زبان MHLE» و کلیک روی پیوند Send Documents & Register قسمت «پرداخت الکترونیکی هزینه ثبت نام» را انتخاب کنند.

هزینه ثبت نام یک میلیون و ۶ هزار ریال (۱۰۰ هزار و ۶۰۰ تومان) است که باید طبق دستورالعمل سایت (با استفاده از کارت های بانکی عضو شتاب) پرداخت شود.

پس از آن داوطلب باید به صفحه ثبت نام بازگشته و مدارک را به صورت جداگانه ارسال کرده و پس از ارسال مدارک، دکمه Registration فعال می شود. (کسانی که در دوره های پیشین ثبت نام کرده بوده اند، نیازی به ارسال دوباره مدارک ندارند)

هنگام ارسال مدارک باید عنوان درست مدرک ارسالی را از قسمت «نوع سند ارسالی» برای هر مدرک انتخاب و سپس آن را ارسال کنند.

تکمیل فرم ثبت نام (فقط با استفاده از حروف الفبای انگلیسی) و دریافت Registration Code تکمیل شده است (دریافت نکردن کُد ثبت نام به معنی انجام نشدن ثبت نام است).

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار