برگزاری آزمون اصلح دانشگاه فرهنگیان در مردادماه

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

برگزاری آزمون اصلح دانشگاه فرهنگیان در مردادماه

سرپرست معاونت نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت دانشگاه فرهنگیان از برگزاری بخش کتبی آزمون اصلح مهارت آموزان ورودی سال ۱۳۹۵ به طور همزمان و متمرکز طی ۲۴ مرداد ماه سال جاری در سطح پردیس‌های دانشگاه فرهنگیان در ۲۱ استان منتخب کشور خبر داد.

به گزارش ایسنا، دکتر رضا کچوئیان معاون نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت با استناد به ردیف ۶ بند “ج” مرتبط با شرایط اختصاصی استخدام درج شده در دفترچه راهنمای آزمون استخدامی وزارت آموزش و پرورش در سومین آزمون متمرکز دستگاه های اجرایی کشور در آبان ماه سال ۹۵ مبنی بر الزام در گذراندن دوره یک ساله مهارت آموزی و کسب موفقیت در آزمون جامع اظهار داشت: بر اساس ضوابط و هماهنگی های به عمل آمده با معاونت‌های آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه فرهنگیان، بخش کتبی آزمون اصلح مهارت آموزان ورودی سال ۹۵ به طور هماهنگ و متمرکز ۲۴ مرداد سال جاری در سطح پردیس های دانشگاه فرهنگیان در ۲۱ استان منتخب کشور برگزار خواهد شد.

عضو هیات رئیسه دانشگاه فرهنگیان، حداکثر امتیاز برای کسب گواهینامه صلاحیت حرفه ای معلمی را ۱۰۰۰ امتیاز دانست و تصریح کرد: بخش کتبی آزمون پیش رو در مرداد ماه دارای حداکثر ۴۵۰ امتیاز، تدریس عملی ۲۷۵ امتیاز و مولفه فرهنگی برابر با ۲۷۵ امتیاز است.

وی کسب ۶۵ درصدی هر یک از مولفه‌های سنجش را حد نصاب لازم برای دریافت گواهی صلاحیت حرفه‌ای معلمی ذکر و تاکید کرد: بخش کتبی اصلح تنها اختصاص به مهارت آموزان ورودی سال ۱۳۹۵ دارد.

کچوئیان گفت: زمان و نحوه برگزاری آزمون اصلح ورودی‌های سال ۱۳۹۶ نیز متعاقبا اعلام خواهد شد.

این مقام مسئول، نحوه برگزاری آزمون را کتبی چهار گزینه ای با اعمال نمره منفی دانست و اظهار کرد: ثبت نام مهارت آموزان به صورت اینترنتی و از طریق پورتال سازمان مرکزی امکان پذیر است.

معاون نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت، شیوه برگزاری آزمون را متمرکز و هماهنگ در ۲۱ استان منتخب ذکر کرد و گفت: طراحی، چاپ و ارسال سوال ها به صورت دسته بندی شده از جانب سازمان مرکزی صورت می گیرد.

کچوئیان خاطر نشان کرد: به همه استان های کشور برای تکمیل ظرفیت پذیرش به تفکیک رشته و ارسال آن به معاونت نظارت تاکید شده است.

عضو هیات رئیسه دانشگاه فرهنگیان تصریح کرد: دستورالعمل اجرایی و نحوه برگزاری آزمون متعاقبا به استانهای مجری ارسال خواهد شد.

بر اساس گزارش پایگاه اطلاع رسانی دانشگاه فرهنگیان، دکتر رضا کچوئیان معاون نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت، در پایان تاکید کرد: عدم شرکت مهارت آموزان در آزمون اصلح به منزله انصراف از استخدام در وزارت آموزش و پرورش بوده و دستگاه می تواند همه ضرر و زیان ناشی از صرف هزینه برای مهارت آموزان را مطالبه کند.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار