برگزاری آزمون توانمندسازی آموزش دهندگان نهضت / شرکت بیش از 68 هزار نفر در این دوره

دسته ها: اخبار آموزش و پرورش اخبار

برگزاری آزمون توانمندسازی آموزش دهندگان نهضت / شرکت بیش از 68 هزار نفر در این دوره

رئیس سازمان نهضت سوادآموزی گفت: آزمون آموزش دهندگان اصلی به طور هماهنگ در سراسر کشور آغاز می‌شود.

علی باقرزاده، رئیس سازمان نهضت سوادآموزی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان؛ در مورد دوره‌های توانمندسازی آموزش دهندگان نهضت سوادآموزی عنوان کرد: ثبت نام دوره‌های توانمندسازی از 23 بهمن ماه سال گذشته آغاز شد و پیش‌بینی می‌کردیم که 50 هزار نفر در این دوره‌ها شرکت کنند در حالی که طبق آخرین آمار 68 هزار و 700 نفر خواهان شرکت در دوره‌ها بودند.

وی افزود: 435 فیلم کوتاه 8 تا 12 دقیقه‌ای برای شرکت‌کنندگان بارگذاری شده همچنین لوح‌های فشرده در 2 مرحله به طور رایگان در اختیار افرادی که دسترسی کامل به اینترنت نداشته‌اند قرار گرفته است و آزمون‌های آزمایشی دروس عمومی از ماه گذشته و آزمون‌های اختصاصی از هفته گذشته برای آموزش دهندگان به طور اختیاری در حال برگزاری است.

رئیس سازمان نهضت سوادآموزی با اشاره به اینکه آزمون اصلی به طور هماهنگ در تمامی شهرستان‌های کشور برگزار می‌شود تصریح کرد: تاریخ پایان آزمون آموزش دهندگان نهضت سوادآموزی هنوز معلوم نیست و متناسب با تعداد شرکت‌کنندگان در هر منطقه می‌تواند تا نیمه مهر ماه ادامه داشته باشد. همچنین سوالات در نظر گرفته شده برای هر فرد از یک بانک سوال بوده اما چیدمان آن متفاوت است.

باقرزاده با بیان اینکه نتایج آزمون بلافاصله پس از اجرای آن مشخص می‌شود گفت: با توجه به نتایج، قبولی یا عدم قبولی آموزش دهندگان مشخص شده و در صورت قبولی به افراد گواهینامه داده می‌شود.

وی اظهار کرد: تا کنون محل آزمون 40 هزار نفر از آموزش دهندگان مشخص شده و جهاد دانشگاهی که متولی برگزاری این آزمون است در تلاش بوده تا در هر شهرستان امکان برگزاری آزمون فراهم شود و حتی در شرایطی که آموزش دهندگان در مسافرت به سر ببرند می‌توانند در محل کنونی برای آزمون اقدام کنند.

رئیس سازمان نهضت سوادآموزی گفت: فعلا امکان ویرایش اطلاعات برای شرکت در آزمون وجود ندارد بنابراین شرکت کنندگان در انتخاب محل آزمون خود باید دقت لازم را داشته باشند.

باقرزاده با اشاره به اینکه عدم حضور در آزمون به منزله نمره صفر برای شرکت‌کنندگان تلقی می‌شود بیان کرد: در چنین شرایطی آموزش دهندگان باید در مراحل بعدی با پرداخت هزینه در آزمون شرکت کنند.

وی یادآور شد: چنانچه آموزش دهنده‌ای در یکی از شهرستان‌های اطراف محل زندگی خود برای آزمون شرکت کرده باشد و پس از آن در محل زندگی خود حوزه امتحانی ایجاد شود امکان شرکت چنین فردی در حوزه امتحانی نزدیک‌تر وجود دارد.

اخبار آموزش و پرورش اخبار