برگزاری آزمون صلاحیت حرفه‌ای پرستاران پیش شرط‌هایی نیاز دارد

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

دبیر کل خانه پرستار ایران گفت: لازمه برگزاری آزمون صلاحیت حرفه‌ای، فراهم بودن امکانات و شرایط لازم مانند کشورهای پیشرفته است.

 

محمد شریفی مقدم دبیرکل خانه پرستار ایران در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به آزمون صلاحیت حرفه‌ای ویژه پرستاران اظهار کرد: در شرایط عادی برگزاری آزمون صلاحیت حرفه‌ای زمان مناسبی است تا دچار کمبود نیروی پرستاری در بیمارستان‌های سراسر کشور نباشیم و تمام شرایط و امکانات لازم برای آن‌ها در مراکز درمانی فراهم باشد.

او ادامه داد: البته در شرایط کنونی تعداد نیروی پرستار نصف حداقل استاندارد‌های بین المللی است، برگزاری آزمون صلاحیت حرفه‌ای معنای خاصی پیدا نمی‌کند. این آزمون با هدف ارتقای دانش پرستاری در بین نیرو‌ها باید برگزار شود تا پرستاران اطلاعات علمی خود را در هر زمانی به روز نگه دارند.

دبیرکل خانه پرستار ایران با اشاره به اینکه هنگامی به پرستار ۱۰ تا ۱۲ بیمار داده می شود تا در شیفت خود از آن‌ها مراقبت کند این نیرو فرصت به روز رسانی دانش حرفه‌ای خود را به طور کامل نخواهد داشت، گفت: باید شرایط استاندارد از نظر تعداد نیرو به ازای جمعیت و مسائل معیشتی پرستاران را اصلاح کنیم و سپس به فکر برگزاری آزمون صلاحیت حرفه‌ای در کشور باشیم.

او بیان کرد: در کشور‌های پیشرفته مانند آمریکا، کانادا و حتی اروپا آزمون صلاحیت حرفه‌ای با هدف ارتقای دانش پرستاری تحت عنوان آزمون RN برگزار می‌شود، زیرا در این کشور‌ها در دوران غیر کرونایی ماهیانه ۴ هزار دلار حقوق به پرستاران داده می‌شود.

او افزود: تا زمانی که شرایط لازم برای کار پرستاری در کشور مهیا نشده است برگزاری آزمون صلاحیت حرفه‌ای کار مناسبی محسوب نمی‌شود.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار