برگزاری آزمون مربیگری 59 هزار آموزش دهنده نهضت سوادآموزی در شهریور

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار آموزش و پرورش اخبار

برگزاری آزمون مربیگری 59 هزار آموزش دهنده نهضت سوادآموزی در شهریور

رییس سازمان نهضت سوادآموزی از برگزاری آزمون پایانی دوره توانمندسازی آموزش دهندگان نهضت در شهریور ماه خبر داد و گفت: ادامه همکاری ما با آموزش دهندگان منوط به ارائه گواهی مربیگری است.

علی باقرزاده در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه جامعه هدف ما برای شرکت در دوره‌های توانمندسازی 70 هزار نفر بود اظهار کرد: بخشی از این افراد همکاران فرهنگی ما بودند که باید در دوره های ضمن خدمت شرکت کنند و مشمول شرکت در دوره نمی‌شوند. حدود 62 هزار نفر آموزش دهنده داشتیم که از این تعداد 59 هزار نفر ثبت نام کردند و در دوره‌های مجازی ترتیب داده شده توسط جهاددانشگاهی شرکت می‌کنند.

وی افزود: مهلت ثبت نام در این دوره به اتمام رسیده و دیگر ثبت نام مجدد انجام نمی‌شود و اگر کسی جا مانده باشد باید در دوره‌های آتی شرکت کند. علاوه بر این در مناطقی که نیاز داشته باشیم آموزش دهنده جدید نیز جذب خواهیم کرد و این افراد هم باید در این دوره‌های توانمندسازی شرکت کنند و آزمون بدهند.

رییس سازمان نهضت سوادآموزی درباره زمان برگزاری آزمون پایانی گفت: طبق برنامه قبلی قرار بود آزمون در تیرماه برگزار شود اما به علت تاخیر در تهیه و بارگذاری فایل‌های آموزشی، به تعویق افتاد و به شهریور ماه موکول شد.

باقرزاده ادامه داد: مصمم هستیم همکاری خود را با افرادی ادامه دهیم که حتما گواهی دوره را دریافت کرده باشند و در واقع ادامه حضور آموزش دهندگان منوط به دریافت گواهی پایان دوره است.

وی با بیان اینکه برای این دوره 398 فیلم آموزشی در 15 عنوان درسی تهیه شده است اظهار کرد: هر کدام از افراد شرکت کننده پروفایلی دارند که فایل‌های آموزشی مربوط در آنجا بارگذاری می‌شود. در مناطقی که دسترسی به اینترنت مشکل باشد نیز الواح فشرده در اختیار آموزش دهندگان قرار می‌گیرد.

رییس سازمان نهضت سوادآموزی ادامه داد: آزمون به صورت حضوری و برخط برگزار می شود و داوطلبان باید در مراکز آزمون حضور پیدا کرده و به 100 سوال چهار گزینه‌ای پاسخ بدهند. سوالات افراد با همدیگر متفاوت است و از بانک سوالات استخراج می‌شود. هر فرد برای قبولی باید به 60 درصد سوالات پاسخ بدهد. پذیرفته شدگان گواهی دوره مربیگری دریافت می‌کنند و امکان ثبت نام سوادآموزان را خواهند داشت.

باقرزاده اضافه کرد: اگر افراد در آزمون پذیرفته نشوند می‌توانند چند مرتبه دیگر هم امتحان بدهند و البته هزینه آن را بپردازند.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار آموزش و پرورش اخبار