برگزاری ترم برای دانشجویان جدید الورود حتمی است

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

معاون آموزشی وزارت علوم با تاکید بر اینکه برگزاری ترم آینده دانشجویان جدیدالورود حتمی است، گفت: طبق قولی که سازمان سنجش آموزش کشور به ما داده است این دانشجویان از اول آبان می توانند ترم خود را شروع کنند.

به گزارش ایسنا، دکتر  علی خاکی صدیق در حاشیه بازدید از یکی از حوزه های آزمون سراسری در دانشگاه الزهرا اتفاق افتاد برگزار شد در جمع خبرنگاران به برنامه دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی برای ترم آینده اشاره کرد و گفت: طبیعتاً ما در این زمینه تابع تصمیمات ستاد ملی مقابله با کرونا هستیم اگر مصوبه این باشد که دانشجویان برای آموزش در دانشگاه ها حضور نداشته باشند، دانشگاه های ما این آمادگی را دارند که کلاس های آموزشی را به شکل مجازی برگزار کنند.

وی در ادامه تصریح کرد: آموزش دانشجویان جدیدالورود برای ترم آینده نیز به شکل غیر حضوری و مجازی خواهد بود، اما ترجیح ما بر این است در صورتی که شرایط فراهم شود دانشجویان نو ورود بتوانند مدت کوتاهی را حتی اگر دو یا سه هفته باشد، برای آشنایی در محیط دانشگاه حضور داشته باشند که این امر نیز در صورت فراهم بودن شرایط محقق خواهد شد.

معاون آموزشی وزارت علوم همچنین با تاکید بر اینکه برگزاری ترم آینده برای دانشجویان سال بالاتر از مهرماه حتمی است، گفت: برنامه ما این است که ترم آینده نودانشجویان  برگزار شود چرا که سازمان سنجش آموزش کشور قول داده است نتایج را به گونه‌ای اعلام کند که ما در اوایل آبان ماه بتوانیم نیمسال آینده را برای دانشجویان جدیدالورود شروع کنیم.

دکتر خاکی صدیق در ادامه خاطرنشان کرد: با توجه به تجربه چند ماهه ای که در برگزاری کلاس ها به شکل مجازی کسب کردیم، امیدواریم ترم آینده را بتوانیم با آمادگی بیشتری شروع کنیم و اعضای هیئت علمی و دانشجویان آمادگی بیشتری در این زمینه داشته باشند. اما تدابیر ما برای برگزاری ترم آینده مانند ترم گذشته است و موضع جدیدی اتفاق نیفتاده است؛ چراکه شرایط کرونایی همان شرایط سابق است و فقط آمادگی ما در این ترم بهتر و بیشتر خواهد بود.

وی در پایان در خصوص وضعیت آموزش دانشجویان خارجی در ترم جاری نیز گفت: این دانشجویان از نظر آموزش همانند دانشجویان داخل به شکل غیر مجازی و غیر حضوری آموزش خواهند دید بنابراین نیازی به بازگشت آنها به کشور نیست.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار