برگزاری ترم تابستانه برای دانشجویان شاهد و ایثارگر علوم پزشکی

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

برگزاری ترم تابستانه برای دانشجویان شاهد و ایثارگر علوم پزشکی

مدیرکل دانشجویان شاهد و ایثارگر وزارت بهداشت گفت: با توجه به استقبال دانشجویان شاهد و ایثارگر علوم پزشکی از برگزاری ترم تابستان، سعی می شود امسال نیز این طرح اجرا شود.
به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت بهداشت، دکتر سید محسن رحیمی با اشاره به تقدیر از ۱۵ دانشجو منتخب در حوزه علوم پزشکی در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد، دکتری تخصصی و دکتری حرفه ای، شناسایی و تقدیر از دانشجویان شاهد و ایثارگر را زمینه ساز ارتقای سطح علمی و ایجاد انگیزه در این دانشجویان دانست.

مدیرکل امور دانشجویان شاهد و ایثارگر وزارت بهداشت پیگیری امور مربوط به دانشجویان شاهد و ایثارگر را از اولویت های این مرکز در سالجاری برشمرد.

وی اظهار داشت: سال گذشته با ابلاغ دستورالعمل معاونت آموزشی وزارت بهداشت به دانشگاهها، ۷ دانشگاه اقدام به برگزاری ترم تابستانه برای دانشجویان شاهد و ایثارگر کردند که این اقدام با توجه به اینکه دانشجویان در همان محل سکونت خود می توانستند ترم تابسته را بگذرانند بسیار مثبت بود و مورد استقبال قرار گرفت.

رحیمی یادآور شد: برای تابستان سالجاری هم مرکز امور دانشجویان شاهد و ایثارگر در تلاش است تا این اتفاق تکرار شود.

وی افزود: یک هسته مرکزی متشکل از دانشجویان برتر شاهد و ایثارگر در دفاتر ما در دانشگاهها ایجاد شده است که در سالجاری قرار است به صورت جدی از ظرفیت این افراد در راستای هدایت و راهنمایی سایر دانشجویان استفاده شود. این کار علاوه بر ارتقا سطح علمی و پژوهشی دانشگاه ها، باعث انتقال سریع ایده ها، نظرات ، نیازها و مشکلات این دانشجویان می شود.

مدیرکل امور دانشجویان شاهد و ایثارگر وزارت بهداشت ارتقا ساختار در ستادها و مراکز شاهد و ایثارگر دانشگاه ها را از دیگر برنامه های در دست اقدام برشمرد و تاکید کرد: سال گذشته ساختار جدیدی در وزارت بهداشت برای ستاد شاهد و ایثارگر ابلاغ شد، و امسال هم پیگیر هستیم که این ساختار در دانشگاه ها ارتقاء پیدا کند.

وی افزود: موضوع استاد دانشجو از موضوعات مهمی است که با حضور پررنگ و موثر اساتید مشاور و راهنما، استفاده از ظرفیت دانشجویان و نیز برگزاری کلاس های تقویتی نیز همانند سال های گذشته اجرا خواهد شد.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار