برگزاری دوره‌های صلاحیت‌ حرفه‌ای برای مربیان پیش دبستانی/ ممنوعیت فعالیت برای مربیان آموزش دیده

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

برگزاری دوره‌های صلاحیت‌ حرفه‌ای برای مربیان پیش دبستانی/ ممنوعیت فعالیت برای مربیان آموزش دیده

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش از برگزاری دوره‌های اجباری صلاحیت حرفه‌ای برای مربیان پیش دبستانی خبر داد.
رضوان حکیم زاده معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ درباره پیگیری دوره‌های صلاحیت حرفه‌ای دوره پیش دبستانی اظهار کرد: چارچوب صلاحیت‌های حرفه‌ای مربیان پیش دبستانی را بر اساس چارچوب‌های استاندارد تبیین و ارسال کردیم.

وی ادامه داد: بر اساس این چارچوب صلاحیت‌های حرفه‌ای برای مربیان در سراسر کشور در نظر گرفته شده است که این دوره‌ها به صورت آنلاین اجرا می‌شود و همه مربیان پیش دبستانی در تمامی بخش‌های دولتی و غیر دولتی موظف به گذراندن این دوره هستند در غیر این صورت بعد از اتمام دوره امکان فعالیت نخواهند داشت.

تاکید بر اجرای کامل دوره‌های صلاحیت حرفه‌ای دوره پیش دبستانی
معاون آموزش ابتدایی با اشاره به اینکه بحث تربیت کودکان موضوع پیچیده‌ای است تصریح کرد: تا زمانی که مربیان پیش دبستانی در قالب چارچوب‌های در نظر گرفته شده آموزش‌های لازم را نبینند، امکان تبیین مسائل به شیوه اصولی را نخواهند داشت بنابراین بر اجرای کامل دوره آموزشی تأکید داریم.

حکیم‌زاده با اشاره به دوره‌های در نظر گرفته شده برای این طرح آموزشی گفت: یکی از محورهای در نظر گرفته شده در این دوره تربیت اسلامی است که آموزش آن را آیت‌الله علوی بر عهده دارند و برنامه‌هایی را در این مورد آماده کردیم.

وی افزود: درباره سایر محورهای سنجش صلاحیت حرفه‌ای رشد در دوران کودکی اهمیت بازی نیازهای اساسی کودکان، ارتباط با خانواده‌ها، شناسایی مسائلی ویژه این دوره و مواردی دیگر از این قبیل را مورد توجه قرار داده‌ایم.

معاون آموزش ابتدایی بیان کرد: دوره‌های آموزشی به صورت هفته‌ای برگزار می‌شود و مربیان در قالب برنامه‌های آنلاین امکان آموزش را پیدا می‌کنند.

حکیم‌زاده همچنین به برگزاری همایش‌هایی برای ارتقای کیفیت دوره پیش دبستانی اشاره کرد و گفت: دو همایش با رویکرد برنامه‌های پیش دبستانی و دیگری توجه به هویت کودکان و شکل گیری این هویت در دوره کودکی است موضوعی که در سند تحول بنیادین هم به آن اشاره کردیم.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار