برگ برنده کارکنان و نقطه ضعف دانشجویان برای قبولی در آزمون استخدامی وزارت نفت

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

برگ برنده کارکنان و نقطه ضعف دانشجویان برای برای قبولی در آزمون استخدامی وزارت نفت

به گزارش خبرنگار انرژی نیوز، هر چند انتشار آگهی استخدامی وزارت نفت به دلیل اشکالات سازمان امور اداری و استخدامی کل کشور و هماهنگی با سازمان سنجش با تاخیر روبرو شده است اما در آستانه آغاز ثبت نام الکترونیکی داوطلبان واجد شرایط باید یک موضوع جدی را به داوطلبان حضور در این آزمون اطلاع رسانی کنیم.

بر اساس آئین نامه نظام‌های اداری و استخدامی کارکنان صنعت نفت، استخدام رسمی صرفا قبولی در آزمون استخدامی نبوده بلکه تازه پس از قبول در آزمون استخدامی، داوطلبان باید مراحل دیگری را پشت سر بگذارند و قبولی در این مراحل می‌تواند استخدام رسمی داوطلبان را کامل کند.

بر اساس قوانین تعریف شده در ماده دهم فصل سوم آئین نامه نظام‌های اداری و استخدامی کارکنان صنعت نفت مربوط به امور تامین نیروی انسانی شرایط جذب رسمی کارکنان به این شرح تعریف شده است: جذب و استخدام رسمی و پیمانی کارمندان از طریق فراخوان با نشر آگهی عمومی و کسب موفقیت در آزمون کتبی، مصاحبه‌های استخدامی و روانشناختی و انجام معاینات طب صنعتی در ابتدا به صورت آزمایشی، کارآموزی و پیمانی انجام می‌شود.

یک مقام مسئول در شرکت ملی نفت ایران با بیان اینکه بسیاری از داوطلبان حضور در آزمون استخدامی تصور می‌کنند که صرفا قبولی در آزمون به منزله جذب و استخدام آنها خواهد بود و حتی هزینه‌هایی برای ثبت نام در کلاس‌ها و دوره‌های آموزشی می کنند، گفت: داوطلبان باید بدانند به ویژه در برخی از رشته های مهندسی صنعت نفت باید دوره معاینات طب صنعتی را هم پشت سر بگذارند.

وی با تاکید بر اینکه بسیاری از دانشجویانی که سابقه کار در صنعت نفت ندارند با شرایط طب صنعتی آشنا نیستند، تصریح کرد: در دوره‌های قبلی هم بعضا دانشجویان ممتازی بودند که فیزیک، قامت و بسیار از مشخصات فیزیکی آنها اصلا تناسبی با رشته تحصیلی آنها نداشته و عملا در معاینات طب صنعتی نمره مردود گرفته و افراد ذخیره جایگزین آنها شدند.

این مقام مسئول با تاکید بر اینکه اما این مشکل کمتر در بین کارکنان شاغل در صنعت نفت مشاهده می‌شود، تاکید کرد: معمولا کارکنان شاغل در صنعت نفت به ویژه در مناطق عملیاتی متناسب با انجام معاینات طب صنعتی مشغول به کار می‌شوند و در صورت موفقیت در آزمون استخدامی سایر مراحل را با مشکلات کمتری پشت سر می‌گذارند.

انرژی نیوز سعی می‌کند در روزهای آینده اطلاعات کامل تری از نحوه انجام معاینات طب صنعتی در سطح وزارت نفت و شرکت‌های تابعه در اختیار مخاطبان قرار دهد.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار