بنادر موظف به استخدام فرزندان شاهد و ایثارگر از طریق آزمون شد

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

رأی هیئت عمومی دیوان عدالت اداری به صدور حکم استخدام فرزندان شاهد و ایثارگر شاغل در سازمان بنادر و دریانوردی بر اساس آزمون استخدامی منجر شد.
به گزارش خبرنگار مهر، در پی شکایت تعدادی از فرزندان شاهد و ایثارگر شاغل در سازمان بنادر و دریانوردی مبنی بر عدم جذب آنها از سوی این سازمان علی رغم قبولی در آزمون استخدامی و صدور مجوز استخدام آنها از سوی سازمان امور اداری به دیوان عدالت اداری، این دیوان در حکمی، سازمان بنادر و دریانوردی را موظف به استخدام قبول شدگان در آزمون کرد.
در بخشی از حکم هیئت عمومی دیوان عدالت اداری آمده:
با توجه به ماده ۲۱ قانون جامع خدمت‌رسانی به ایثارگران که مقرر داشته حداقل بیست و پنج درصد (۲۵%) سهمیه استخدامی دستگاه‌های اجرایی به خانواده‌های شاهد، جانبازان و آزادگان، همسر و فرزندان شهدا اختصاص داده شود، منوط به‌رعایت ضوابط و مجوزهای مربوط و جایگزینی نیروهای خروجی شده است.
لذا در اجرای این مقرره لازم است سایر شرایط و مقررات عمومی استخدام از جمله شرط شرکت در آزمون رعایت گردد و علاوه بر تخصیص سهمیه استخدامی تنها اعمال معافیت از شرط کسب حداقل معدل، لزوم پایین‌تر بودن از حداکثر سن به موجب تبصره ۱ ماده پیش‌بینی شده است.
دیگر معافیت‌ها از جمله معافیت از شرکت در آزمون به علت انقضا مدت برنامه پنجم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران یا نسخ دیگر قوانین و مقررات به موجب ماده ۷۶ قانون جامع ایثارگران موضوعیت ندارد.
شرایط و مقررات عمومی حاکم از جمله ماده ۴۱ و ۴۴ قانون مدیریت خدمات کشوری ورود به خدمت در دستگاه‌های اجرایی را صرفاً بر اساس مجوزهای صادره، تشکیلات مصوب و رعایت مراتب شایستگی و برابری فرصت‌ها و از طریق آزمون عمومی اجازه داده است که در اعمال سهمیه استخدامی بین مشمولین ماده ۲۱ مذکور لازم است رعایت شود.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار