بنیاد برکت ۶۲ هزار طرح اشتغالزای روستایی را اجرا کرده است

دسته ها: اخبار استان اخبار

مدیرعامل بنیاد برکت با بیان اینکه این بنیاد در هشت هزار روستای کشور در زمینه‌های مختلف فعالیت دارد گفت: تاکنون ۶۲ هزار طرح اشتغال‌زایی توسط این بنیاد در این روستاها اجرا شده است.
امیرحسین مدنی روز یکشنبه در حاشیه بهره‌برداری از چند طرح در رامهرمز خوزستان در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: اجرای این طرح‌ها بیش از ۱۸۰ هزار فرصت شغلی را در کشور ایجاد کرده ضمن اینکه منجر به افزایش تولید محصولات کشاورزی و دامپروری از جمله گوشت قرمز و سفید، فرش دستبافت و عسل شده است.
وی افزود: این بنیاد همچنین در حوزه‌های عمرانی و زیربنایی نیز در ۲هزار و ۵۰۰ روستا ورود کرده و تا به امروز یک هزار و ۴۰۰ مدرسه و ۲۲۷ خانه بهداشت را در این مناطق به بهره‌برداری رسانده است.

مدنی گفت: بنیاد برکت همچنین ۱۸ هزار واحد مسکونی روستایی در کشور برای روستاییان را نیز در دست ساخت دارد.

وی ادامه داد: این بنیاد اساس کار خود را در حوزه‌های توانمندسازی، محرومیت‌زدایی و عمرانی در مناطق روستایی تعریف کرده و به ایجاد اشتغال در این مناطق ورود جدی داشته است.

تکمیل زنجیره تولید مواد غذایی در رامهرمز

مدیر عامل بنیاد برکت همچنین از تکمیل زنجیره تولید مواد غذایی در رامهرمز و از طریق مشارکت این بنیاد خبر داد و گفت: شرکت مشارکتی بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان امام برای ۲۹۷ نفر از اهالی رامهرمز در خوزستان شغل ایجاد کرده است.

وی با اشاره به اینکه شرکت سبز آرا بنه رامهرمز به عنوان طرح مشارکت اقتصادی بنگاه‌محور این بنیاد راه اندازی شد افزود: شرکت مشارکتی بنیاد برکت در زمینه تولید و بسته‌بندی انواع سبزیجات تازه و منجمد و صیفی‌جات فعال است و ظرفیت تولید و فرآوری ۲۵۰ تن محصول را در سال دارد.

وی درباره آغاز به کار این واحد تولیدی گفت: شرکت سبز آرا بنه باعث به زیر کشت رفتن ۱۵ هکتار از زمین‌های روستایی رامهرمز شده و برای ۶۰ کشاورز ایجاد شغل کرده است.

مدنی ادامه‌داد: شرکت مشارکتی بنیاد برکت در مجموع برای ۲۵۰ نفر به شکل مستقیم و غیرمستقیم اشتغال‌زایی کرده که همه این نیروها از ساکنان و اهالی بومی منطقه هستند.

وی سرمایه‌گذاری برای راه اندازی این واحد تولیدی را ۲۰ میلیارد ریال اعلام‌کرد و گفت: با توسعه فضا و تجهیزات این شرکت توسط بنیاد برکت، امکان تولید سالانه ۲۵۰ تن انواع سبزی و صیفی فراهم شده است.

مدیرعامل بنیاد برکت افزود: شرکت مشارکتی بنیاد در رامهرمز امکان صادرات محصولات خود را به شکل تازه، منجمد و خشک شده به کشورهای همسایه از جمله عراق، ترکیه، امارات، عمان و غیره دارد و به زودی این فرآیند آغاز می‌شود.

مدنی گفت: فعالیت این شرکت یک زنجیره تولید در محصولات کشاورزی را در منطقه ایجاد کرده و مانع از خام فروشی و از بین رفتن محصولات می‌شود.

به گفته وی تکمیل زنجیره‌های تولید باعث تامین بازار فروش، برندسازی و صادرات محصولات می‌شود.

مدنی، از طراحی ۲۰ زنجیره در حوزه‌های مختلف توسط این بنیاد خبر داد و افزود: این زنجیره‌ها در حوزه‌هایی همچون کشاورزی با اتصال میان مشاغل، مردم و حلقه‌های بالادستی، هم اشتغال را پایدار می‌کنند و هم ارزش افزوده را بالا می‌برند.
وی بیان کرد: یکی از اقدامات موثر ستاد اجرایی فرمان امام و بنیاد برکت شناسایی زنجیره‌های تولید است که شامل مشاغل خرد و خانگی هم می‌شود و این مشاغل را به حلقه‌های بالادستی پیوند می‌دهد.

بر اساس این گزارش، در جریان سفر یکروزه مدیرعامل بنیاد برکت به استان خوزستان طرح آب‌رسانی به روستای کوت شیخ در حومه رامهرمز به بهره‌برداری رسید. بنیاد برکت برای آب‌رسانی به این روستا ۲۵ میلیارد ریال هزینه کرده و برای عملیاتی شدن این طرح، ۱۶ کیلومتر لوله‌گذاری شده است.

وی همچنین از طرح آبیاری زیرفشار روستای بنه حاجی رامهرمز دیدن کرد. این طرح قابلیت آب‌رسانی به ۲۸۰ هکتار سطح زیر کشت را دارد و برای ۵۰ خانوار اشتغال‌زایی کرده است. اعتبار هزینه شده از سوی بنیاد برکت برای این طرح ۱۵ میلیارد ریال است.

اخبار استان اخبار