بهبود وضعيت اشتغال خوزستان، فصل مشترك همكاری‌های جهاد دانشگاهی و پارك علم و فناوری

دسته ها: اخبار استان اخبار
بهبود وضعيت اشتغال خوزستان، فصل مشترك همكاری‌های جهاد دانشگاهی و پارك علم و فناوری
توسعه و رونق كسب و كار با هدف بهبود وضعيت اشتغال استان خوزستان، در نشست مشترك رييس سازمان جهاد دانشگاهي خوزستان و سرپرست پارك علم و فناوري استان به بحث و تبادل نظر گذاشته شد.
به گزارش ایسنا – منطقه خوزستان، دكتر ايرج كاظمي‌نژاد، سرپرست پارك علم و فناوري خوزستان در اين نشست با اشاره به ضرورت همدلي و همكاري همه دستگاه‌ها براي بهبود وضعيت اشتغال در استان خوزستان، گفت: مهمترين دغدغه‌اي كه در حال حاضر در پارك علم و فناوري استان خوزستان وجود دارد، فضاي كسب و كار استان و بهبود وضعيت اشتغال است، زيرا با وجود آنكه استان خوزستان از ظرفيت‌هاي بسيار خوب در بخش صنعت برخوردار است، داراي نرخ بيكاري 16.2 است و اين در حالي است كه بالاترين نرخ بيكاري در استان‌هاي كشور، 16.7 است.
وي افزود: فكر نمي‌كنم كه سازمان‌ يا مجموعه‌اي در استان وجود داشته باشد كه دغدغه بيکاري را نداشته باشد، ولي به هر حال عملكرد به‌گونه‌اي بوده كه نتيجه مثبت نداشته است، در نتيجه لازم است فضا تغيير كند و از همه ظرفيت‌هاي موجود در سازمان‌ها و نهادهاي متولي امر استفاده شود تا شرايط اشتغال در استان بهبود يابد.
كاظمي‌نژاد با تاكيد بر اينكه توسعه ارتباطات سازماني مي‌تواند نقش موثري در بهبود وضعيت اشتغال در استان داشته باشد، تصريح كرد: اگرچه پارك علم و فناوري كه از دل وزارت علوم برآمده، دغدغه اشتغال را دارد، ولي اين مقوله بايد به دغدغه همه سازمان‌ها تبديل شود و پارك علم و فناوري نيز به همه متعلق است و هر مجموعه‌اي كه بتواند گره‌اي را باز كند، بايد به ميدان بيايد و در اين زمينه كمك كند.
سرپرست پارك علم و فناوري خوزستان خاطرنشان كرد: امروز ديگر شعار دادن به تنهايي، كاري را از پيش نمي‌برد و لازم است همه با كمك يكديگر وارد عمل شويم. در اين زمينه جهاد دانشگاهي نيز مي‌تواند بسيار كمك‌كننده باشد و با مشاركت يكديگر، در مسير بهبود وضعيت اشتغال در استان خوزستان گام‌هاي موثري برداريم.
وي تاكيد كرد: پارك علم و فناوري استان آمادگي دارد از همه ظرفيت‌هاي خود در زمينه توسعه ارتباط با جهاد دانشگاهي در زمينه بهبود فضاي كسب و كار و حمايت از شركت‌هاي دانش‌بنيان استفاده كند.
به گزارش ایسنا، سيدعليرضا علوي، رييس سازمان جهاد دانشگاهي خوزستان نيز در اين ديدار با اشاره به توانمندي‌هاي جهاد دانشگاهي در زمينه حمايت از كسب و كارهاي نوپا، گفت: مركز رشد فناوري‌هاي نوين سلامت جهاد دانشگاهي خوزستان از سال گذشته فعاليت خود را در اهواز آغاز كرد و هم‌اكنون چند شركت دانش‌بنيان در اين مركز در حال فعاليت هستند. اين آمادگي وجود دارد كه با همكاري پارك علم و فناوري، شركت‌هاي بيشتري را در حوزه سلامت در اين مركز مورد حمايت قرار دهيم.
وي افزود: در زمينه برپايي رويدادهايي با هدف آموزش كسب و كارهاي نوپا نيز جهاد دانشگاهي تجربه اندوخته‌اي در اختيار دارد و آمادگي داريم كه با مشاركت پارك علم و فناوري، در اين زمينه اقدامات موثرتري را در دانشگاه‌ها انجام دهيم.
علوي با اشاره به ظرفيت‌هاي جهاد دانشگاهي در بخش اطلاع‌رساني، تصريح كرد: با وجود دو خبرگزاري ايسنا و ايكنا در معاونت فرهنگي جهاد دانشگاهي، اين امكان وجود دارد كه در زمينه معرفي محصولات شركت‌هاي دانش‌بنيان و همچنين ترويج ادبيات و فرهنگ كارآفريني در استان، از ظرفيت‌هاي موجود نهايت استفاده را ببريم و در اين زمينه نيز اعلام آمادگي مي‌كنيم. ضمن اينكه مركز افكارسنجي جهاد دانشگاهي نيز آمادگي دارد نظرسنجي‌هايي را در زمينه كارآفريني از شركت‌هاي دانش‌بنيان و همچنين جامعه، با هدف پايش فرهنگ كارآفريني در اقشار مختلف مردم را تدوين و اجرا كند.

رييس سازمان جهاد دانشگاهي خوزستان با اشاره به موفقيت جهاد دانشگاهي در زمينه توليد مته‌هاي حفاري، تاكيد كرد: اقدامات موفق و موثري در جهاد دانشگاهي خوزستان انجام شده است كه از آن جمله مي‌توان به تدوين دانش فني و توليد مته‌هاي حفاري اشاره كرد كه اين موضوع نمونه موفق اشتغال‌زايي در استان و تكيه بر توان داخلي براي رفع نيازهاي صنعت است و اين آمادگي وجود دارد كه چنين تجربه‌هايي به واحدهاي مستقر در پارك علم و فناروي منتقل شود.

اخبار استان اخبار