بهبود وضعیت اشتغال خوزستان در گرو حذف مقررات دست و پاگیر

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

بهبود وضعیت اشتغال خوزستان در گرو حذف مقررات دست و پاگیر

استاندار خوزستان گفت: اگر بخواهیم شاهد بهبود وضعیت اشتغال در خوزستان باشیم، مقررات دست پاگیر در استان و کشور باید حذف و به حداقل برسد.

به گزارش خبرنگار مهر، غلامرضا شریعتی عصر امروز در مراسم افتتاح اولین مرکز شتاب‌ دهی نوآوری کسب و کار خوزستان در اهواز عنوان کرد: یکی از جنبه های مهم در زمینه بهبود شرایط اقتصادی، عقب نشینی دولت از فعالیت های اقتصادی است و در این صورت است که فضای لازم برای حضور قدرتمند و بهتر سرمایه گذاران بخش خصوصی فراهم می شود.

وی با بیان اینکه مسئولان باید به صورت جدی در راستای بهبود فضای کسب و کار که منجر به اشتغال می شود، گام بردارند، ادامه داد: ایجاد فرصت های سرمایه شغلی مناسب و اشتغال جوانان از دغدغه های روز کشور است که باید بیش از پیش به آن توجه شود.

استاندار خوزستان یکی دیگر از مشکلات موجود در مسیر توسعه اقتصادی و موانع بخش خصوصی برای سرمایه گذاری را وجود مقررات دست و پاگیر در استان و کشور دانست و گفت: بهبود شرایط اقتصادی کشور در گرو کاهش اینگونه مقررات است.

شریعتی به بیان اینکه بخش خصوصی در خوزستان برای مجوز فعالیت به ۷۶۰ فرایند اداری و استعلام نیاز دارد، افزود: یکی از اقدامات خوبی که در حال انجام است و به زودی نهایی خواهد شد تا بخش خصوصی بتواند به بهترین شکل ممکن در استان حضور پیدا کند، کاهش این فرآیندها به ۱۶۰ مورد است.

وی با تاکید بر اینکه کاهش بیشتر این تعداد فرآیند نیز ممکن خواهد بود، یادآور شد: اقدامات تخصصی و گسترده ای در این رابطه صورت گرفته است که امیدواریم این شرایط منجر به حضور هرچه بهتر و بیشتر بخش خصوصی در خوزستان شود.

استاندار خوزستان همچنین در بخش دیگری از این سخنان خود، راه اندازی مراکز شتابدهی نوآوری کسب و کار را کمک بزرگی به رشد اقتصادی استان عنوان کرد و افزود: با افتتاح این مرکز مطمئنا چشم انداز خوبی در انتظار استان در زمینه های اقتصادی و ایجاد فرصت های شغلی مناسب خواهد بود.

شریعتی همچنین از راه اندازی دومین مرکز شتاب‌ دهی نوآوری کسب و کار خوزستان در آینده نزدیک خبر داد و از همه دستگاه های اجرایی استان خواست تا از ایده ها و نوآوری های جدید در استان حمایت کنند.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار