بهداد سلیمی به دلیل پارگی رباط صلیبی رقابت‌های جهانی را از دست داد

دسته ها: اخبار ورزشی اخبار

بهداد سلیمی به دلیل پارگی رباط صلیبی رقابت‌های جهانی را از دست داد

اتفاق شوک آور هم برای بهداد سلیمی و هم برای میلیون‌ها ورزش‌دوستی که این قهرمان پرآوازه را شانس اول کسب مدال طلا در رقابت‌های جهانی آمریکا و المپیک 2016 ریو می‌دانستند. زانوی چپ بهداد زیر وزنه 260 کیلویی کم آورد تا او رقابت‌های جهانی را در عین بهت و تاسف از دست بدهد.

لحظه دردآوری بود. این احساس مشترک را همه آنهایی که فیلم آسیب‌دیدگی بهداد را در فضای مجازی دیدند، داشتند. قهرمان المپیک 2012 لندن در تمرینات وزنه 260 کیلویی را خیلی راحت بالای سر برد، اما درست در لحظه‌ای که داشت قیچی خود را جمع می‌کرد به دلیل پارگی رباط صلیبی نقش بر زمین شد.

این دومین شوک بزرگ به وزنه‌برداری در آستانه رقابت‌های جهانی آمریکا بود. هفته گذشته و در جریان آخرین رکوردگیری تیم ملی، آرنج سعید محمدپور زیر وزنه در رفت تا او وداعی تلخ با رقابت‌های جهانی داشته باشد. اما اتفاقی که برای بهداد سلیمی افتاد، به مراتب تلخ‌تر بود. دنیا، بهداد سلیمی را به واسطه قهرمانی‌های پرشمارش طی پنج سال گذشته در رقابت‌های آسیایی، جهانی و المپیک، به‌عنوان قوی‌ترین مرد جهان و یکی از شانس‌های اول المپیک ریو می‌شناخت و حالا خبر مصدومیت او، به همین اندازه برای همه تلخ، غیرمنتظره و شوک‌آور است.

شدت آسیب‌دیدگی بهداد

آسیب‌دیدگی بهداد سلیمی با این تیتر که قهرمان جهان، رقابت‌های جهانی آمریکا را از دست داد، روی خروجی خبرگزاری‌ها رفت، اما نگرانی‌ها زمانی دوچندان شد که عنوان شد بهداد سلیمی احتمالا رقابت‌های المپیک را هم از دست خواهد داد. درباره شدت آسیب‌دیدگی بهداد سلیمی در همان ساعات اولیه مصدومیت اظهارنظر دقیقی نشد، اما بعدازظهر دیروز دکتر باقری، رئیس کمیته پزشکی فدراسیون وزنه‌برداری در گفت‌وگو با جام‌جم، این نگرانی را به حداقل رساند. او که گزارش اولیه M.R.I زانوی بهداد سلیمی را بررسی کرده بود، گفت: خوشبختانه مشخص شد پارگی ACL یا همان رباط صلیبی پای بهداد شدید نیست و با انجام عمل آرتروسکوپی می‌توان به بهبود آسیب‌دیدگی او امیدوار بود.

باقری درباره زمان احتمالی بازگشت بهداد تصریح کرد: صحبت کردن در این باره کمی زود است و تا جواب نهایی M.R.I نیاید نمی‌توان نظر داد، اما در بدترین حالت دو ماه زمان می‌برد تا بهداد سلیمی بتواند دوباره تمریناتش را از سر بگیرد. این یعنی ان‌شالله او مشکلی برای حضور در المپیک نخواهد داشت و با دعای خیر مردم خیلی زود دوباره به وزنه‌برداری باز خواهد گشت.

کیومرث هاشمی در اتاق بهداد

کیومرث هاشمی، رئیس کمیته ملی المپیک که برای بازدید از اردوی تیم ملی کشتی به مجموعه پنج سالن واقع در مجموعه ورزشی آزادی رفته بود، پس از دیدار با کشتی‌گیران راهی کمپ تیم‌های ملی وزنه‌برداری شد تا از بهداد سلیمی، قهرمان ارزنده وزنه‌برداری ایران و جهان عیادت کند.

هاشمی که به‌شدت از خبر آسیب‌دیدگی بهداد سلیمی متاثر شده بود در این دیدار گفت: برای ما در وهله اول سلامتی قهرمانان عزیزمان در اولویت است. به همین خاطر برای سلامتی بهداد هر کاری از دستمان بر بیاید انجام خواهیم داد. در این مسیر حتی اگر لازم باشد هزینه‌های اعزام به خارج کشور برای بهبود سریع‌تر بهداد سلیمی را خواهیم پرداخت.

در این دیدار علی مرادی، رئیس فدراسیون وزنه‌برداری هم حضور داشت و گفت: فدراسیون وزنه‌برداری هم از هیچ تلاشی برای بهبودی هرچه سریع‌تر بهداد فروگذار نخواهد بود و هر کاری که لازم باشد برای این قهرمان ارزنده انجام خواهد داد.

اصغر رحیمی، رئیس مرکز نظارت بر تیم‌های ملی نیز خاطرنشان کرد: بی‌تردید کمیته پزشکی مرکز نظارت بر تیم‌های ملی پیگیر این موضوع و کارهای درمانی قهرمان سنگین وزش کشورمان خواهد بود تا وی هر چه سریع‌تر به بهبودی کامل دست یافته و با سلامتی خود موجب خوشحالی مردم عزیز شود.

بهداد: در شوک هستم

بهداد سلیمی که در اوج آمادگی دچار آسیب‌دیدگی شد با ناراحتی از اتفاقی که برایش افتاده است، گفت: از آسیب‌دیدگی‌ام در شوک هستم. زمانی که وزنه 260 کیلویی را بلند کردم حرکت قیچی را انجام دادم، اما زمانی که می‌خواستم پایم را فیکس کنم، زانویم چرخید.

سلیمی در پاسخ به این پرسش که آیا فشار تمرینات سبب آسیب‌دیدگی او شد، گفت: من از این نظر بسیار آماده بودم و باید وزنه‌هایی را می‌زدم که در مسابقات جهانی نیز راحت آنها را بلند می‌کردم. مصدومیت من کاملا اتفاقی بود. به هرحال آسیب‌دیدگی جزئی از ورزش است و نمی‌توان کاری انجام داد.

قهرمان وزنه‌برداری جهان و المپیک با اشاره به شرایط تیم ملی برای مسابقات جهانی، اظهار کرد: متاسفانه شرایط تیم در جهانی سخت شد و حالا نمی‌دانم از شانس بد من است یا حسین توکلی. امیدوارم دیگر ملی‌پوشان به مسابقات جهانی برسند، هرچند این اتفاق در روحیه همه تاثیرگذار بود. خود من نیز هنوز در شوک هستم، زیرا زمانی که در اوج آمادگی قرار داشتم، این اتفاق افتاد.

فیلم مصدومیت علیه شایعه دوپینگ

در همان ساعات اولیه انتشار خبر مصدومیت بهداد سلیمی، برخی این خبر را ساختگی تلقی و عنوان کردند بهداد احتمالا به دلیل آزمایش دوپینگ از حضور در مسابقات جهانی انصراف داده است. همین شایعه در بدو امر با واکنش صریح رئیس فدراسیون وزنه‌برداری مواجه شد و علی مرادی آن را کذب محض خواند و گفت: بهداد سلیمی اخیرا در حضور افسران وادا (کمیته جهانی مبارزه با دوپینگ) و نادو (ستاد ملی مبارزه با دوپینگ) تست دوپینگ داده بود و مشکلی برای حضور در رقابت‌های جهانی نداشت.

البته آنهایی که از صحبت‌های مرادی قانع نشده بودند، پس از انتشار فیلم لحظه آسیب‌دیدگی بهداد سلیمی در اینترنت، به این باور رسیدند که خبر ساختگی نیست و بهداد زیر وزنه 260 کیلویی آسیب دیده است.

اخبار ورزشی اخبار