بهره مندی ساکنان مناطق محروم خوزستان از آموزش های مهارتی فنی و حرفه ای

دسته ها: اخبار استان اخبار

بهره مندی ساکنان مناطق محروم خوزستان از آموزش های مهارتی فنی و حرفه ای

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای خوزستان از بهره مندی ساکنان مناطق محروم استان از بیش از 93 هزار نفر ساعت آموزش مهارتی خبر داد.

عبدالنبی سواعدی، مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای خوزستان در گفتگو با گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، با اشاره به ارائه 93 هزار و 324 نفر ساعت آموزش مهارتی به ساکنان مناطق محروم و حاشیه استان بیان داشت: این آموزش ها شامل؛ خیاطی کت و شلوار مردانه، تعمیر کولر دوتیکه، دوزندگی چادر و مقنعه، دوزندگی کیف چرمی با دست، پارچه ساز تزئینی، خیاط لباس های سنتی، تهیه ترشیجات، اتوماسیون اداری، برق صنعتی، برق خودرو، انجام سرویس و نگهداری خودرو، نصب و سیم‌کشی تجهیزات مدارهای الکتریکی ساختمان و غیره بودند.

وی حل معضلات حاشیه‌نشینی را با توان‌افزایی ساکنان این مناطق در فراگیری مهارت‌های شغلی امکانپذیر دانست و تصریح کرد: چراکه با مهارت‌آموزی توان احراز شغل و درآمدزایی کسب می‌کنند و این مهم زمینه‌ساز ارتقاء کیفیت زندگی آن ها است.

سواعدی با اشاره به نقش آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در اشتغالزایی جوانان فاقد مهارت اظهار داشت: همفکری، تعامل و همکاری دستگاه‌های متولی، توانمندسازی اقشار جامعه به ویژه قشر محروم در اشتغالزایی به عنوان یکی از موثرترین راهکارهای کاهش آسیب‌های اجتماعی در جامعه تنها راه حل معضلات حاشیه‌نشینی و بیکاری است.

اخبار استان اخبار