بهره مندی کارگران ساختمانی از خدمات بیمه تامین اجتماعی

دسته ها: اخبار استان اخبار

بهره مندی کارگران ساختمانی از خدمات بیمه تامین اجتماعی

نماینده کانون انجمن های صنفی استان خوزستان گفت:کلیه کارگران ساختمانی استان خوزستان با ثبت نام در سامانه رفاه از خدمات بیمه تامین اجتماعی بهره مند می شوند.

علی علی نژاد روز دوشنبه روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود:از آبانماه پارسال طرح ساماندهی بیمه تامین اجتماعی کارگران ساختمان به صورت پایلوت در چهار شهر ازنا، خرمشهر،نکا و ساوه جهت رفع مشکل کارگران و سهمیه بیمه کارگران ساختمانی راه اندازی شد که اکنون این طرح در سراسر کشور اجرایی شده است.
رئیس انجمن صنفی صنعت ساختمان شهرستان دزفول افزود:با عنایت به مصوبه شماره 1 کارگروه رفع موانع اجرای بیمه تامین اجتماعی، کلیه کارگران ساختمانی اعم از بیمه شده و بیمه نشده می بایست با مراجعه به سامانه خدمات رفاهی به آدرس: www.samanehrefah.ir ثبت نام کنند تا پس از تایید در سامانه از مزایای بیمه تامین اجتماعی استفاده کنند.
وی تاکید کرد:کلیه استادکاران و کارگران صنعت ساختمانی که فاقد کارت مهارت فنی و حرفه ای می باشند می توانند برای دریافت کارت مهارت از تاریخ 20 تیرماه امسال تا 10 بهمن ماه در پورتال فنی و حرفه ای ثبت نام کنند تا پس از اخذ کارت مهارت از مزایای بیمه تامین اجتماعی بهره مند شوند.
علی نژاد تعداد افراد ثبت نام شده در استان خوزستان در این سامانه را تاکنون 20 هزار نفر اعم از بیمه شده و بیمه نشده عنوان کرد و گفت: چهار هزار و 200 نفر از افرادذ ثبت نام شده در این سامانه کارگران دزفول می باشند که 2 هزار و 800 نفر آنها بیمه شده و مابقی بیمه نشده اند و می توانند با ثبت نام در سامانه رفاه بعد از استعلام وزارت کار و طی مراحل تایید از این سهمیه استفاده کنند.
وی با بیان اینکه با همکاری وزارت تعاون ، کار و رفاه اجتماعی و سازمان تامین اجتماعی محدودیت ها در این خصوص برداشته شده است گفت:کانون انجمن صنفی استان خوزستان و انجمن صنفی شهرستان دزفول بحث ایمنی کار و امنیت شغلی پس از بیمه تامین اجتماعی را در اولویت کار خود دارد تا با همت ودرایت مسئولان استانی و شهرستانی اشتغالزایی کلیه کارگران و استادکاران صنعت ساختمان حل شود .
وی از هم استانی ها خواست برای رفاه حال خود و امنیت کاری با مراجعه به انجمن های صنفی استان در 16 رشته صنعت ساختمانی استادکار و کارگر مورد نیاز خود را درخواست کنند.
*** مردم جهت ساختمان سازی از کارگران بومی استفاده کنند
نماینده کانون انجمن های صنفی استان خوزستان با اشاره به مشکلات صنعت ساختمان سازی در کشور گفت:با توجه به کاهش ساخت وساز در کشور ومشکلاتی که برای کارگران و استادکاران ساختمانی پیش آمده از شهروندان انتظار می رود از کارگران بومی استفاده کنند تا موجب اشتغالزایی آنان شود .
وی ضمن تقدیر از نماینده دزفول و سایر نمایندگان استان خوزستان ،فرماندار دزفول و مسئولان تامین اجتماعی دزفول و استان خوزستان گفت:با راه اندازی سامانه رفاه از سال گذشته تاکنون 380 نفر از اشخاص کارگرنما که دارای پروانه کسب و حقوق مشمول مالیات ،کارت بهداشت و مالک زمین کشاورزی بودند با درایت و همکاری مدیر کل تامین اجتماعی بیمه آنها قطع شد در حالی که این افراد مدت 6 سال از خدمات بیمه استفاده کرده بودند.
علی نژاد افزود:افرادی که دارای پروانه کسب ،کارت بهداشت و مشمول حکم مالیاتی ،صاحب زمین کشاورزی و غیره هستند نمی توانند از این سهمیه استفاده کنند زیرا در صورت ورود به سامانه از طریق وزارت کار استعلام و فیلتر خواهند شد.
وی گفت:افرادی که کارت مهارت دریافت کرده و تاکنون بیمه نشدند نیز می توانند با مراجعه به انجمن های صنفی شهرستان ها وسپری کردن مراحل پایش در سامانه ثبت نام و پس از تایید نهایی از این سهمیه استفاده کنند.

اخبار استان اخبار