بهسازی خطوط ریلی راه آهن شمال خوزستان در دست اجراست

دسته ها: اخبار

بهسازی خطوط ریلی راه آهن شمال خوزستان در دست اجراست
مدیر کل راه آهن ناحیه زاگرس گفت:طرح بهسازی خطوط ریلی راه آهن ناحیه زاگرس در شمال خوزستان با 120 میلیارد ریال اعتبار در دست اجرا می باشد.

سید رضا سادات حسینی افزود:بهسازی خطوط ،بازسازی پل مشترک شوشتر به هفت تپه ، احداث گارد بالاست و دیوارهای پوششی ،ساخت پل روگذر و جوشکاری بلاک های راه آهن زاگرس از ابتدای امسال آغاز شده و ادامه دارد.

وی افزود:تجهیز و آماده سازی و محوطه سازی مساجد و سرویس های بهداشتی ایستگاه های اندیمشک ، گل محک و دیگر ایستگاههای مسیر همچنین توسعه ، محوطه سازی و ساخت سکوی مسافری ایستگاه شوش از طرح های در حال اقدام اداره کل زاگرس می باشند.

مدیر کل راه آهن زاگرس گفت:علاوه بر این بازسازی خطوط بلاک های اداره کل شامل گل محک به بالارود ، تنگ پنج به تنگ هفت ، توسعه ایستگاههای اندیمشک ، دوکوهه و هفت تپه با انعقاد قراردادی بالغ بر 50 میلیارد ریال با شناسایی پیمانکار انجام می شود.

سادات حسینی بیان کرد:نظارت مستمر بر اجرای دقیق طرح ها و پروژه های راه آهن انجام می شود و در این راستا ارتقای سطح ایمنی از موارد حایز اهمیت می باشد.

وی با اشاره به اهمیت راه آهن زاگرس در جابجایی مسافر گفت:راه آهن زاگرس از محورهای پرتردد حمل و نقل ریلی کشور است و از ابتدای سالجاری تاکنون 900هزار نفر مسافر از طریق این محور جابجا شده اند.

مدیر کل راه آهن ناحیه زاگرس همچنین گفت:به دلیل ارتفاع بین پله های سالن های دو طبقه و سکوهای مسافری ایستگاه های اندیمشک تا اهواز و رفاه بیشتر کودکان و سالمندان و معلولان با پیشنهاد کارشناسان این اداره کل پله های جدید طراحی شده است.

حسینی افزود:این پله ها در قطارهای ریل باس مسیر اهواز به اندیمشک نصب و بخش زیادی از مشکلات مسافران نیز حل شد.

اداره کل راه آهن زاگرس در شمال استان خوزستان دارای 12 ایستگاه با حوزه استحفاظی 222 کیلومتر نقش مهمی در جابه جایی بار و مسافر درمحور جنوب و راه آهن سراسری ایفا می کند.

اخبار