به‌دنبال برگزار نکردن آزمون وکالت از سوی قوه قضائیه هستیم

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

به‌دنبال برگزار نکردن آزمون وکالت از سوی قوه قضائیه هستیم

یک عضو هیات رییسه کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس گفت که در صورت تصویب طرحی در مجلس، قوه قضاییه دیگر نمی‌تواند آزمون وکالت برگزار کند و برای جذب مشاوران حقوقی و کارشناسان باید از مسیر کانون وکلا عبور نماید.

یحیی‌ کمالی‌پور در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به تصویب یک فوریت طرح بند چ ماده ۸۸ قانون برنامه ششم در مجلس، گفت: مجلس با یک فوریت طرحی موافقت کرد که به موجب آن دیگر قوه قضاییه نمی‌تواند رأسا آزمونی برای جذب مشاوران حقوقی و کارشناسان برگزار کند.

وی یادآور شد: در حال حاضر قوه قضاییه با استناد به برنامه ششم می‌تواند نسبت به استخدام مشاوران حقوقی و کارشناسان اقدام کند، کاری که کانون مشاوران نیز انجام داده و فارغ‌التحصیلان رشته حقوق را جذب می‌کند. این کار قوه قضاییه و کانون مشاوران عملا موازی‌کاری محسوب می‌شود که ما با اصلاح این بند از برنامه ششم به دنبال آن هستیم که قوه قضاییه آزمونی برگزار نکرده و از طریق کانون وکلا نسبت به جذب مشاوران و کارشناسان اقدام کند.

کمالی‌پور با بیان اینکه با اصلاح این بند عملا کانون وکلا و مرکز مشاوران ادغام می‌شوند، گفت: مرکز مشاوران قوه قضاییه نهادی حاکمیتی و کانون وکلا نهادی غیرحاکمیتی است که در حال حاضر عملکرد آنها با یکدیگر تعارض پیدا کرده و باعث گلایه‌مندی‌هایی شده است. ما در این طرح می‌خواهیم که قوه قضاییه دیگر آزمون وکالت برگزار نکند که نتیجه این طرح در نهایت برای وکلا و مشاوران مطلوب واقع خواهد شد.

به گزارش ایسنا، مجلس در جلسه علنی یکشنبه ۳ دی با فوریت طرحی موافقت کرد که در آن امور مرتبط به جذب کارشناسان و وکلا را ساماندهی می‌کند. این طرح باید در کمیسیون حقوقی و قضایی مورد بررسی قرار گیرد و بعد از تصویب در کمیسیون جهت تصویب نهایی به صحن علنی آمده و سپس به شورای نگهبان ارجاع شود.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار