به‌روز رسانی رشته های دانشگاه پیام نور بر اساس مهارت افزایی

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه پیام نور از به‌روز رسانی سرفصل های دروس این دانشگاه براساس مهارت و اشتغال افزایی خبر داد.

مرتضی محسنی در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به بازنگری رشته های دانشگاه پیام نور گفت: سال ۹۵، وزارت علوم بخشنامه ای به دانشگاه‌ها ابلاغ کرد که براساس آن دانشگاه های سطح یک و دو و دانشگاه پیام نور این مجوز را داشتند که شورایی به نام شورای برنامه ریزی درسی ایجاد کنند.

وی ادامه داد: شورای برنامه ریزی درسی اختیاردارد تا سرفصل های دروس را تغییر داده و اصلاح کند و پس از تغییر و اصلاح سرفصل ها و تایید آن در شورای برنامه ریزی دانشگاه، سرفصل های مذکور قابلیت اجرایی پیدا می کند، دراین مرحله وظیفه دانشگاه ها فقط اطلاع دادن به وزارت علوم است.

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه پیام نور افزود: ولی اگر تغییر رشته های دانشگاه های دارای مجوز شورای برنامه ریزی درسی به صورت کلی باشد، مطالعات اولیه را در شورای برنامه ریزی درسی انجام داده و نتیجه به وزارت علوم ارسال می شود، در صورت تایید وزارت علوم قابلیت اجرا پیدا می کند.

محسنی ادامه داد: دوره دوساله شورای برنامه ریزی درسی دانشگاه پیام نور به اتمام رسیده است و یک سری کارها انجام شده و دوره دوساله دوم درحال شروع شدن است و کاری که قرار است ما انجام دهیم این است که از ظرفیت قانونی در به‌روز کردن تک تک سرفصل های دروس با توجه به بحث مهارت و اشتغال افزایی حداکثر استفاده را داشته باشیم.

محسنی افزود: همچنین تا جایی که امکان داشته باشیم، رشته های جدید و بین رشته ای در دانشگاه پیام نور فعال می کنیم.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار