به‌کارگیری دانشجویان دانشگاه آزاد ماهشهر در پتروشیمی اروند

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

به‌کارگیری دانشجویان دانشگاه آزاد ماهشهر در پتروشیمی اروند

رییس دانشگاه آزاد اسلامی ماهشهر از به کار گیری دانشجویان این دانشگاه در پتروشیمی اروند خبر داد.

پژمان شعبانی در گفت‌وگو با ایسنا – منطقه خوزستان اظهار کرد: توافقاتی میان دانشگاه آزاد اسلامی ماهشهر و پتروشیمی اروند انجام شده است. در حال حاضر این توافقات به صورت یک تفاهم‌نامه در مرحله حقوقی در حال تنظیم است.

وی افزود: پتروشیمی‌ها در طول سال حداقل یک یا دو بار اورهال می‌دهند؛ یعنی تولید را متوقف و سایت را باز می‌کنند و شروع به بررسی‌های فنی می‌کنند. در این روند مجموعه وسیعی از کارهای تخصصی و مهندسی انجام می‌شود. پتروشیمی‌ها برای این کار در بسیاری از مواقع از شرکت‌های دیگر نیروی متخصص جذب می‌کنند.

رییس دانشگاه آزاد اسلامی ماهشهر گفت: برای ایجاد مهارت افزایی در دانشگاه و اینکه فارغ‌التحصیلان ما، فارغ التحصیلانی صنعت ندیده نباشند، با پتروشیمی اروند به توافق رسیدیم که در این اورهال‌ها متناسب با تخصص‌های مورد نیاز، ترجیحا از دانشجویان دانشگاه استفاده کنند. با توجه به نیاز پتروشیمی این شرکت می‌تواند از دانشجویان مقاطع مختلف کاردانی، کارشناسی، کارشناسی‌ارشد و دکترا استفاده کند.

شعبانی تصریح کرد: با این کار، دانشجویان هم به نیاز صنعت پی می‌برند و هم با این حوزه آشنا می‌شوند. با چنین اقداماتی احتمال اینکه دانشجویان با همکاری یکدیگر یک هسته فناور تشکیل دهند و وارد این حوزه شوند، بیشتر می‌شود. تشکیل این شرکت‌های دانش بنیان می‌تواند موجب ایجاد شغل برای جوانان شود. امیدواریم هرچه زودتر بتوانیم این تفاهم‌نامه را عملیاتی کنیم.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار