به زودی؛ پذیرش دانشجو در مقطع کارشناسی رشته پروتز

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

به زودی؛ پذیرش دانشجو در مقطع کارشناسی رشته پروتز

رئیس جامعه دندانسازان ایران گفت: پذیرش دانشجو در مقطع کارشناسی رشته پروتز از مهر ماه ۹۸ از طریق کنکور سراسری انجام می‌گیرد.
منوچهر رشوند رئیس جامعه دندانسازان ایران در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ درباره ارتقاء دانش رشته پروتز در ایران اظهار کرد: جامعه دندانسازان ایران در جهت ارتقاء دانش رشته پروتز و خدمت‌رسانی بیشتر به افراد جامعه نهایت تلاش خود را به کار می‌گیرد و در این امر از هیچ کوششی دریغ نمی‌کند.

وی بیان کرد: تلاش‌های هیئت مدیره جامعه دندانسازان ایران برای ارتقاء رشته پروتز به مقطع کارشناسی از دیرباز وجود داشته است، اما در یک وقفه سه تا چهار ساله این رشته از کارشناسی به کاردانی تنزل پیدا کرد که با همت مجدد هیئت مدیره جامعه دندانسازان ایران رشته پروتز دوباره به مقطع کارشناسی برگشت، جامعه دندانسازان ایران تلاش می‌کند که این رشته را بتواند به مقاطع تحصیلی بالاتر مانند کارشناسی ارشد و حتی دکتری برساند.

رئیس جامعه دندانسازان ایران افزود: از مهر ماه سال آینده رشته پروتز در مقطع کارشناسی از طریق کنکور سراسری دانشجو می‌گیرد، برای ارتقاء مقطع علمی رشته پروتز در ایران انجمن‌های علمی مرتبط مانند انجمن دندانپزشکان عمومی و ترمیمی ایران و انجمن متخصصین پروتز‌های دندانی ایران به جامعه دندانسازان ایران کمک‌های بسیاری کرده‌اند؛ معاونت آموزشی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی هم در این زمینه با ما همکاری خوبی داشته است.

رشوند تأکید کرد: تا سال ۸۸ رشته پروتز در مقطع کاردانی بود سپس بلافاصله این رشته ارتقاء پیدا کرد و به کارشناسی پیوسته و ناپیوسته تبدیل شد؛ این روند تا سال ۹۲ همچنان ادامه داشت و از این سال رشته پروتز از مقطع کارشناسی به کاردانی تنزل پیدا کرد؛ اکنون پذیرش دانشجو در این رشته در مقطع کارشناسی ناپیوسته همچنان ادامه دارد و از مهر ماه ۹۸ رشته پروتز دوباره به مقطع کارشناسی پیوسته برمی‌گردد.

دارندگان مدرک کاردانی رشته پروتز بر اساس سوابق تحصیلی وارد مقطع کارشناسی ناپیوسته می‌شوند
وی یادآوری کرد: اکنون سه سال است که دارندگان مدرک کاردانی رشته پروتز بر اساس سوابق تحصیلی (شرط معدل) وارد مقطع کارشناسی ناپیوسته این رشته می‌شوند.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار