به چه مدارکی برای مصاحبه تخصصی آزمون دکتری نیاز داریم؟

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

به چه مدارکی برای مصاحبه تخصصی آزمون دکتری نیاز داریم؟

به همراه داشتن برخی مدارک برای حضور در مصاحبه الزامی نیست، اما داشتن آنها برای کسب امتیاز و موفقیت در مصاحبه اثرگذار و بسیار حائز اهمیت است.

آزمون دکتری سال 96 در اسفندماه سال گذشته برگزار شد و داوطلبان این آزمون نتایج اولیه خود را در اواخر فروردین ماه مشاهده کردند. همچنین داوطلبان آزمون دکتری در اواسط اردیبهشت ماه اقدام به انتخاب رشته نموده و بعد از آن چشم انتظار اطلاعیه‌های دانشگاه‌ها پیرامون انجام مصاحبه جهت پذیرش در دوره دکتری هستند.

زمان دعوت به مصاحبه
بر اساس آنچه که سازمان سنجش اعلام کرده، افرادی که به حد نصاب رسیده تا به مراحل بعدی راه پیدا کنند و مصاحبه از آنها صورت بگیرد، می توانند در هفته ی اول خرداد ماه سال 96 از طریق پایگاه sanjesh.org پیگیر زمان دعوت به مصاحبه از طریق دانشگاه های مجری باشند.

مدارک مورد نیاز جهت مصاحبه
یک سری از مدارک هستند که به طور عام برای انجام مصاحبه ضرروی و برخی هم اختیاری هستند که این مدارک شامل موارد زیر می شود:

1.شناسنامه و کارت ملی

2.مدارک تحصیلی مقاطع کاردانی،کارشناسی و کارشناسی ارشد

3.کارنامه ی دعوت به مصاحبه آزمون دکتری

4.برخی از دانشگاه های مجری مصاحبه، به همراه داشتن دو یا سه توصیه نامه از اساتید مقاطع قبلی(به خصوص استاد راهنمای پایان نامه کارشناسی ارشد)را الزامی می دانند.

5.گاهی فرم رزومه از سوی دانشگاه ارائه می‌شود و گاهی رزومه عمومی شما مورد قبول است. حتی اگر طبق اطلاعیه دانشگاه، همراه داشتن آن برای مصاحبه الزامی نباشد، بهتر است رزومه کاملی از سوابق آموزشی و پژوهشی به همراه داشته باشید.

6.ممکن است ملزم به ارائه مدرک زبان ملی یا بین المللی در مصاحبه باشید.

7.پایان‌نامه کارشناسی ارشد: پایان نامه کارشناسی ارشد را حتما همراه داشته باشید. این مدرک، سند مهمی از شخصیت علمی شماست حتی اگر پایان نامه شما ناتمام باشد، بهتر است بخش‌هایی که تا به حال انجام داده‌اید و یا نسخه اولیه را همراه داشته باشید

مدارک اختیاری مورد نیاز مصاحبه دکتری
به همراه داشتن برخی مدارک برای حضور در مصاحبه اختیایر است، اما داشتن آنها برای کسب امتیاز و موفقیت در مصاحبه اثرگذار و بسیار حائز اهمیت است. این مدارک عبارتند از:

1.داشتن گواهی پذیرش مقاله برای اثبات داشتن مقاله ضروری است، اما گاهی اساتید می‌خواهند همه صفحات مقاله پذیرفته شده شما را مشاهده نمایند. بنابراین غیر از چکیده و گواهی پذیرش آنها، سعی کنید کل مقاله را همراه داشته باشید.

2. گواهی رتبه اول تا سوم دوره کارشناسی یا کارشناسی ارشد

3. گواهی تدریس در دانشگاه

4. بهتر است تمامی سوابق کاری مرتبط با رشته تحصیلی‌تان را ارائه کنید.

5. گواهی شرکت در کارگاه‌های آموزشی

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار