به کارگیری اساتید بومی درخانه هنرمندان خوزستان گامی در اشتغالزایی

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

به کارگیری اساتید بومی درخانه هنرمندان خوزستان گامی در اشتغالزایی

مدیر خانه هنرمندان خوزستان گفت: در خانه هنرمندان خوزستان برای آموزش علاقه مندان رشته های هنری و ورزشی از اساتید بومی استفاده می کنیم تا بدین شکل برای آنها کارآفرینی واشتغال ایجاد شود.

مصیب محمدپور در گفتگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: خوشبختانه پس از سال ها پیگیری و تلاش مداوم برای راه اندازی مکانی تحت عنوان «خانه هنرمندان استان خوزستان و شهرستانها» امسال موفق شدیم چنین مکانی را در اهواز راه اندازی کنیم.

وی افزود: این مکان جایی است برای جمع شدن همه هنرمندان استان خوزستان، در هر رشته ای که فعالیت دارند. تا پیش از این وقتی صحبت از خانه هنرمندان در خوزستان می شد، بیشتر مکان هایی که در زمینه های تئاتر و یا موسیقی فعال بودند، نمود پیدا می کردند اما ما سعی کرده ایم با ایجاد خانه هنرمندان در اهواز، مکانی را فراهم آوریم که هنرمندان و فعالان همه عرصه های هنری و ورزشی بتوانند در آنجا جمع شوند و به آموزش و فعالیت بپردازند.

مدیر خانه هنرمندان خوزستان تصریح کرد: مراسم اولیه افتتاح خانه هنرمندان به شکل غیررسمی و با حضور تعداد کمی از هنرمندان چند روز گذشته برگزار شد که متاسفانه به رغم اطلاع رسانی در فضای مجازی برای هنرمندان، آنگونه که شایسته و بایسته بود مورد استقبال قرار نگرفت و با توجه به انتظاری که ما از حمایت دوستان داشتیم، مورد بی مهری قرار گرفتیم که البته گله ای هم نداریم.

محمد پور بیان کرد: اما به امید خدا در نظر داریم همایشی را به منظور افتتاح رسمی خانه هنرمندان خوزستان، با حضور فعالان هنری و ورزشی استان و جمعی از مسئولان و علاقه مندان هنر و ورزش در یکی از تالارهای شهر اهواز برگزار کنیم که برنامه آن پس از مشخص شدن مکان برگزاری، متعاقبا اعلام خواهد شد که انتظار داریم همه دوستان ما را مورد حمایت خود قرار دهند.

وی عنوان کرد: این اولین بار است که مکانی برای فعالیت تمامی عرصه های هنری و ورزشی در استان راه اندازی می شود، جایی که بتوان در آن هم به علاقه مندان رشته های هنری و ورزشی آموزش داد و هم برای اساتید بومی استان کارآفرینی و اشتغال ایجاد کرد. اساتیدی که با داشتن تجربه های هنری فراوان به دلایلی از عرصه فعالیت دور مانده و خانه نشین شده اند و ما در نظر داریم بار دیگر آنها را به انجام فعالیت و انتقال تجاربشان به دیگران برگردانیم.

مدیر خانه هنرمندان خوزستان ادامه داد: از دیگر فعالیت هایی که در این خانه هنرمندان انجام خواهد شد، می توان به راه اندازی سینمای اکشن در حال حاضر و ساخت استودیو تصوری و صوتی به زودی در این مکان، اشاره کرد.

وی گفت: همچنین به عنوان دیگر فعالیت های این خانه، می توان برگزاری اردوهای تفریحی برای هنرمندان را نام برد که در چند روز آینده اردویی را با هدف معرفی خانه هنرمندان به علاقه مندان برگزار خواهیم کرد. همچنین بعد از مراسم افتتاحیه رسمی خانه هنرمندان، اردوی دیگری را برای حدود ۴۰ نفر از هنرمندان و ورزشکاران فعال رشته های مختلف به خارج استان خواهیم داشت.

مدیر خانه هنرمندان خوزستان اظهار کرد: در کل هدف اصلی از راه اندازی خانه هنرمندان خوزستان، گردهم آوری هنرمندان و ورزشکاران، آموزش به علاقه مندان و جوانان مشتاق و به نوعی ایجاد اشتغال و کارآفرینی برای اساتیدی که با کوله باری تجربه بیکار و خانه نشین شده اند، است.

محمدپور بیان کرد: یکی دیگر از برنامه هایی که در نظر داریم افتتاح خانه هنرمندان در رامهرمز است که به زودی افتتاح آن را خواهیم داشت.

وی تصریح کرد: راه اندازی و فعالیت خانه هنرمندان خوزستان با پشتیبانی بیت رهبری و حمایت بهرام مرادی مدیریت مرکز آموزش تخصصی ورزش و هنر بیدار دل صورت گرفته است که جا دارد از زحمات و حمایت های آنها قدردانی کنم.

مدیر خانه هنرمندان خوزستان در اشاره به حمایت مسئولان استانی اظهار کرد: بنده فعالیت خود را برای راه اندازی و اففتاح خانه هنرمندان به طور جدی از فروردین ۹۶ شروع کردم و یک تنه بدون اینکه کسی خبر داشته باشد یا حمایتی کند تا افتتاح آن پیش رفتم. متاسفانه مسئولان شهری و استانی در خوزستان به خوبی از هنرمندان حمایت نمی کنند و این در حالی است که بهترین استعدادها، هنرمندان و ورزشکاران کشور از این خطه هستند.

محمدپور افزود: به عنوان مثال بنده یک هنرمند عرصه موسیقی را می شناسم که به رغم فعالیت در نواختن چندین ساز و برجسته بودن از نظر تئوری، عملی و اخلاقی، متاسفانه به دلیل حمایت نشدن خانه نشین است که این نوعی ظلم در حق هنرمند به حساب می آید و همین دلیل فرار استعدادها از استان به تهران و یا حتی خارج از کشور می شود و بعد گله که چرا رفتند؟

وی تصریح کرد: ما سعی کرده ایم که برای امر آموزش خانه هنرمندان فقط از اساتید بومی استان بهره بگیریم مگر در مواقع ضروری یا زمانی که استاد یک رشته ورزشی و هنری در استان نداشته باشیم.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار