بودجه اشتغال تناسبی با شرایط اقتصادی استان ندارد

دسته ها: اخبار استان اخبار

بودجه اشتغال تناسبی با شرایط اقتصادی استان ندارد

یدالله مهرعلیزاده با اشاره به وضعیت اقتصادی استان و فعالیت‌های انجام گرفته در بحث اشتغال اظهار کرد: خوشبختانه در حوزه اشتغال و سرمایه‌گذاری استان، اقدامات اساسی طی دو سال گذشته با حمایت وهدایت استاندار خوزستان و همکاری و مساعدت تمام مدیران دستگاه‌های اجرایی و بانک‌های عامل استان انجام شده است.

وی با بیان این‌که در بحث اقدامات انجام‌گرفته در بحث اشتغال و سرمایه‌گذاری استان مسایلی وجود دارد، افزود: علیرغم اقدامات و فعالیت‌های گسترده استان در زمینه اشتغال، در گزارشی که اخیرا از سوی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی به استان خوزستان ارسال شده بودجه‌ای برای استان در نظر گرفته شده که با هیچکدام از شاخص‌های تاثیرگذار اقتصادی استان مانند سهم خوزستان در تولید ناخالص ملی، شاخص بیکاری استان و… تناسبی ندارد و در این زمینه نیازمند پیگیری هستیم.

مهرعلیزاده عنوان کرد: مساله دیگر آن است که علیرغم جلسات متعدد و فعالیت اعضای کمیته فنی استان، متاسفانه در مواردی خاص بانک‌ها در انعقاد قرارداد و یا پرداخت ریالی تسهیلات مصوب شده، به خوبی همکاری نمی‌کنند. دستورالعمل‌های ارسالی از بانک‌های عامل و یا اختیارات محدود بعضی از بانک‌ها در رسیدگی به مبالغ تسهیلات در سطح استان، موجب تاخیر در تصمیم گیری بانک‌ها می‌شود و این مساله نیازمند هماهنگی بیشتر در سطح ملی میان بانک مرکزی و بانک‌های عامل استانی است.

قائم مقام معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری خوزستان تصریح کرد: کمیته نظارت بر مصرف تسهیلات در استان تشکیل شده و تاکنون بازدیدهای مختلفی داشته است. تمام تلاش ما این است که منابع در محل‌های تعریف‌شده هزینه و به ایجاد شغل منجر شود و در این زمینه در تلاش هستیم تا میزان انحراف در هزینه‌کردها را به حداقل برسانیم.

مهرعلیزاده ادامه داد: ناهماهنگی میان بخش‌های مختلف وجود دارد که بعضا باعث می‌شود تا شاهد تصمیمات و دستورالعمل‌های متناقض باشیم و این مسایل نظام تصمیم‌سازی در استان را مختل کرده است. دراین زمینه نیازمند اختیارات بیشتری در استان هستیم تا بتوانیم بر اساس منابع استانی و مصالح و مزیت‌های استان در زمینه اشتغال، اقدامات را کاربردی‌تر دنبال کنیم.

اخبار استان اخبار