بورسیه دانشجویان آزاد در صنعت از مهر ۹۸

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

رئیس دانشگاه آزاد از بورسیه دانشجویان در صنعت از مهر ۹۸ خبر داد.
به گزارش خبرنگار مهر، محمد مهدی طهرانچی امروز در حاشیه نشست سراسری معاونان فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد درباره اولویت های این دانشگاه در سال تحصیلی جدید گفت: اولین مساله این است که چگونه به استقبال دانشجویان برویم که برنامه های مفصلی در این راستا در دست داریم. به طور مثال برنامه های مشاوره فکری، درسی، برنامه ریزی و مذهبی در نظر گرفته شده و برنامه های ویژه ای در معاونت فرهنگی دانشجویی دیده شده است.
وی افزود: در امر پژوهش در مقطع تحصیلی تکمیلی وعده داده بودیم که در آغاز سال تحصیلی مهر ۹۸، برنامه کامل شود. در حال حاضر زیر ساخت های طرح پایش آماده شده و از مهر ۹۸، این طرح به صورت عملیاتی وارد صحن دانشگاه خواهد شد.
رئیس دانشگاه آزاد با بیان اینکه در حال حاضر بیش از ۹ هزار نظام موضوعات برای همه رشته های دانشگاهی در نظر گرفته شده است، اظهار کرد: به زودی چند موضوع اساسی به این نظام اضافه می شود. مهر ۹۸ برای آموزش عالی در عرصه پژوهش در مقطع تحصیلات تکمیلی یک تحول و شروع یک نگاه جدید آموزش عالی خواهد بود.
وی با اشاره به راه اندازی سراهای نوآوری گفت: چند مورد از سراهای نوآوری از سال تحصیلی جدید شروع به کار خواهند کرد.
رئیس دانشگاه آزاد درباره طرح پویش (بورسیه دانشجویان در صنعت) گفت: این طرح را ابتدا به صورت آزمایشی در تعامل با اتاق بازرگانی و صنایع استان اصفهان شروع کردیم و قرار است ۵۰۰ دانشجو از روزی که در دانشگاه قبول می شوند در کارخانه مشغول به کار شوند. البته این طرح به تدریج در دانشگاه گسترش خواهد یافت.
طهرانچی همچنین درباره اعطای وام های دانشجویی گفت: تلاش می کنیم دانشجویان بتوانند به راحتی وام دانشجویی بگیرند چرا که مراحل اخذ وام بسیار پیچیده بوده است و به دنبال تسهیل در این روند هستیم.
وی افزود: در صورتی که دانشجویان در گرفتن وام مشکلی پیدا کردند موضوع را با معاونت دانشجویی واحدشان مطرح کنند تا معاونان در تماس با ما مشکل را مرتفع کنند.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار