بیش از ٧٠ درصد فارغ التحصیلان آموزش و پرورش باید وارد بازار کار شوند

دسته ها: اخبار آموزش و پرورش اخبار

بیش از ٧٠ درصد فارغ التحصیلان آموزش و پرورش باید وارد بازار کار شوند

وزیر آموزش و پرورش در کانال تلگرامی خود با توجه به سخنان اخیر مقام معظم رهبری در خصوص معضل دانشگاه گرایی گفت: رویکرد ما نباید به گونه‌ای باشد که انتهای علم آموزی، رفتن به دانشگاه باشد، بلکه بیش از ٧٠ درصد فارغ التحصیلان آموزش و پرورش باید وارد بازار کار شوند.

به گزارش ایسنا، دانش آشتیانی در نشستی با مؤلفان کتب درسی شاخه‌های نظری، فنی و حرفه ای و کاردانش افزود: تألیف کتاب‌های درسی باید به گونه‌ای باشد که شایستگی و مهارت را در دانش آموزان ایجاد کند

وی با بیان اینکه امنیت و هویت ٢ مسئله اساسی در برنامه های کشورهاست، افزود: بنابراین برای شکل گیری این ٢ مقوله باید در آموزش و پرورش سرمایه گذاری کنیم و برنامه های کوتاه و بلندمدت ارائه دهیم.

وزیر آموزش و پرورش با توجه به به سخنان اخیر مقام معظم رهبری در خصوص معضل دانشگاه گرایی، گفت: رویکرد ما نباید به گونه ای باشد که انتهای علم آموزی، رفتن به دانشگاه باشد، بلکه بیش از ٧٠ درصد فارغ التحصیلان آموزش و پرورش باید وارد بازار کار شوند. در برنامه های درسی ارائه شده باید بررسی کنیم تا چه میزان شایستگی ها را در دانش آموزان ایجاد می کند و مهارت ها را به آنان می آموزد. رشد بی رویه مدارک، توقعات را نیز بالا می برد و بودجه و هزینه زیادی نیز صرف آن می شود.

دانش آشتیانی ضمن بیان اینکه حافظه محوری آسیب های خاص ّ خود را دارد، بنابراین دانش آموز باید فردی متفکر تربیت شود و بتواند از آنچه آموخته است به درستی استفاده کند ادامه داد: زنگ کلاسی حدود ٩٠ دقیقه است در صورتی که براساس مطالعات، جلسات ٥٠ دقیقه‌ای مؤثرتر است و بهره وری را افزایش می دهد.باید بحث جستجو و تفکر در مدارس جدی گرفته شود، زیرا در سال های آینده مدارس مجازی چنان گسترش می یابند که مدارس فیزیکی جایگاهی برای دانش آموزان نخواهند داشت.

اخبار آموزش و پرورش اخبار