بیش از 4 هزار فرصت شغلی در نمایشگاه کار ارائه می شود

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

بیش از 4 هزار فرصت شغلی در نمایشگاه کار ارائه می شود

رئیس مرکز کار ایران گفت: در نخستین نمایشگاه بین المللی کار سه هزار فرصت شغلی ارائه شد و 1900 نفر مشغول به کار شدند اما پیش بینی ما این است که در دومین نمایشگاه این میزان به 4500 فرصت شغلی برسد.
به گزارش خبرنگار اقتصادی ایرنا، «سعید سمیعی» روز سه شنبه در نشست خبری دومین نمایشگاه بین المللی کار که در محل مرکز کار ایران برگزار شد، افزود: این نمایشگاه از دوم تا پنجم اردیبهشت ماه در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی برگزار می شود.
وی اظهار داشت: 36 شرکت خارجی از جمله از آلمان، فرانسه، ایتالیا، مالزی، سنگاپور، هند، ایرلند و ترکیه در این نمایشگاه حضور دارند.
سمیعی با بیان اینکه نمایشگاه بین المللی کار برای ارتباط کارجویان، کارفرمایان و کاریابی های کشور است، افزود: ایجاد سطح دسترسی برابر به فرصت های شغلی برای کارجویان از اهداف اصلی این نمایشگاه است.
وی بیان کرد: در بعد بین المللی نیز کارگاه های آموزشی برای کارجویان و کارفرمایان برای آشنایی با کسب و کارهای خارجی و همایش ملی مشاغل آینده برگزار می شود.
رئیس مرکز کار ایران گفت: در این نمایشگاه میزبان شخصیت های اقتصادی همچون مشاور ارشد معاونت سرمایه گذاری اقتصادی مالزی هستیم؛ همچنین اساتید دانشگاهی از آلمان، کانادا، سنگاپور، استرالیا در این نمایشگاه حضور دارند.
وی درباره تاثیر تحریم ها بر حضور شرکت های خارجی در نمایشگاه گفت: تلاش کردیم شرکت های خارجی به صورت فیزیکی و مجازی در نمایشگاه شرکت کنند.
به گفته وی در نخستین نمایشگاه بین المللی کار 12 موسسه کاریابی خارجی شرکت داشتند و در نمایشگاه دوم نیز بزرگترین موسسه کاریابی جنوب شرق آسیا و مرکز تخصصی خدمات کاریابی از ایرلند، آلمان و سنگاپور حضور دارند.
این مقام مسوول درباره تفاوت نمایشگاه های کار دانشگاهی و نمایشگاه بین المللی گفت: بازار هدف نمایشگاه های کار دانشگاهی، فارغ التحصیلان همان دانشگاه هاست و شرکت های خارجی در آنها حضور ندارد.
وی افزود: کمتر از سه درصد به کار گماری ها در شرکت ها و سازمان هایی است که دارای نشان های تجاری بزرگ هستند در حالی که در نمایشگاه بین المللی کار شرکت های بزرگ و کوچک حضور دارند و تفاوتی برای آنها قائل نشدیم.
به گزارش ایرنا، دومین نمایشگاه بین المللی کار ایران (ایران جابکس) از دوم تا پنجم اردیبهشت ماه در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی تهران برگزار می شود.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار