بیمارستان سوسنگرد پس از ۲۱ سال آماده بهره‌برداری شد

دسته ها: اخبار استان اخبار

ماینده دشت آزادگان:
بیمارستان سوسنگرد پس از ۲۱ سال آماده بهره‌برداری شد
نماینده مردم دشت آزادگان و هویزه در مجلس گفت: فاز اول بیمارستان ۱۲۸ تختخوابی سوسنگرد که مدت‌ها به فراموشی سپرده‌شده بود آماده بهره‌برداری شد.

ناصر صالحی نسب با اعلام این خبر در نشست مطبوعاتی که شامگاه شنبه به مناسبت هفته دولت در سوسنگرد برگزار شد، افزود: در چهار سال گذشته با پیگیری‌های انجام‌شده که جذب ۵۰ میلیارد تومان از وزارت نفت تنها بخشی از آن بود توانستیم ساختمان نیمه‌کاره بیمارستان ۱۲۸ تخت خوابی سوسنگرد که ۲۱ سال رها شده بود را به مرحله بهره‌برداری نزدیک کنیم و در فاز نخست پنج بخش از آن به‌زودی افتتاح می‌شوند.

وی بیان کرد: فاز دوم بیمارستان ۱۲۸ تختخوابی سوسنگرد نهایتا تا ماه آینده به مناقصه گذاشته می‌شود و امیدوارم در آینده‌ای نزدیک شاهد بهره‌برداری کامل از این مرکز بزرگ درمانی که فقدان آن در منطقه شدیداً احساس می‌شود، باشیم.

۹ وکیل برای مقابله با آلاینده‌ها

صالحی نسب تصریح کرد: از زمانی که شرکت‌های بزرگ نفتی در منطقه دشت آزادگان حضور یافتند مسبب مشکلات وسیع محیط زیستی نیز شدند و ما در جهت گرفتن حق مردم از این حضور مشکل‌ساز دست‌به‌کار شدیم و حتی برای این منظور ۹ وکیل مجرب گرفتیم.

وی افزود: خوشبختانه پس از ۱۸ ماه موفق شدیم سهم مردم دشت آزادگان و هویزه را تحت عنوان «در صد آلایندگی زیست‌محیطی» تأمین کنیم و شرکت‌های درگیر این مبلغ را طی دو قسط پرداخت می‌کنند و هم‌اکنون قسط اول پرداخت‌شده است.

دیدگاه دولت‌ها به خوزستان عادلانه نبوده

نماینده مردم دشت آزادگان و هویزه در مجلس شورای اسلامی با اشاره به ولایی بودن مردم خوزستان عنوان کرد: مردم خوزستان هیچ مدافع نظام و ولایت بوده‌اند و در مواقع حساس از امتحان‌های سخت همچون دفاع مقدس سربلند بیرون آمدند ولی متأسفانه دیدگاه همه دولت‌ها نسبت به این استان تأثیرگذار در اقتصاد و فرهنگ کشور عادلانه نبوده است.

وی ادامه داد: استانی که ۷۹ درصد ذخایر نفتی و ۱۲ درصد تولیدات کشاورزی کشور را در اختیار دارد باید جزو اولویت‌های توسعه در کشور باشد که ما از این حیث خیلی عقب هستیم.

یک‌چهارم طرح ۵۵۰هزار هکتاری در دشت آزادگان

نایب‌رئیس اول کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی با اشاره به بیشترین پراکندگی طرح ۵۵۰هزار هکتاری رهبری در دشت آزادگان گفت: ۲۴ درصد طرح کشاورزی ۵۵۰ هزار هکتاری در دشت آزادگان و هویزه قرار دارد یعنی چیزی در حدود یک‌چهارم و این میزان به لحاظ ریالی یک هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار را به منطقه سرریز می‌کند.

صالحی نسبت عنوان کرد: ما این فرصت را غنیمت شمرده و از آن برای اشتغال جوانان این منطقه استفاده می‌کنیم و اجازه نمی‌دهیم به هیچ‌وجه خللی در کار به وجود آید کما اینکه هم‌اکنون طرح به‌خوبی در حال پیشرفت است.

اخبار استان اخبار