بالاترین و پایین نرخ بیکاری استانها+ جدول

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

استان های خراسان جنوبی، مرکزی و ایلام کمترین و استان های کردستان، کرمانشاه و لرستان بیشترین نرخ بیکاری در فصل زمستان را داشتند.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، مطابق آخرین آمار ارائه شده از سوی مرکز آمار ایران ، نرخ بیکاری در زمستان سال 98 به 10.6 درصد رسیده است. ضمن اینکه بررسی روند تغییرات نرخ بیکاری حاکی از آن است که این شاخص، نسبت به فصل مشابه در سال ١٣٩٧، ١.٧ درصد کاهش یافته است.

بر اساس این گزارش، بررسی نرخ بیکاری افراد ١٥ ساله و بیش‌تر نشان می‌دهد که 10.٦ درصد از جمعیت فعال (شاغل و بیکار) طی چهار هفته منتهی به هفته مرجع آمارگیری بیکار بوده‌اند.

شایان ذکر است در هر فصل براساس استانداردهای مربوطه و طرح فنی آمارگیری نیروی کار، اطلاعات وضع فعالیت افراد در هفته دوم تقویمی کامل و هفته پس از آن در ماه میانی هر فصل جمع آوری می‌شود؛ لذا اطلاعات فصل زمستان طرح مذکور مربوط به ١٢ لغایت ٢٥ بهمن ماه ١٣٩٨ بوده که متأثر از شرایط شیوع بیماری کرونا در کشور نبوده است.

اما آمارهای بیکاری در استان های مختلف حاکی از این است که بیکاری در استان خراسان جنوبی 5.9 درصد و در استان مرکزی حدود 6.9 درصد و در استان ایلام 7 درصد بوده است که به ترتیب کمترین نرخ و میزان بیکاری را داشته اند.

همچنین میزان بیکاری در استان های کردستان 20 و استان کرمانشاه 17.8 درصد و استان لرستان حدود 16.9 درصد بوده است که به ترتیب بیشترین نرخ بیکاری رادر این فصل داشته اند.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار