بی اعتمادی به وعده های وزارت نفت/ تا زمان تحقق وعده ها اعتراض و تحصن ادامه دارد

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

فارغ التحصیلان دانشگاه صنعت نفت اعلام کرده اند: تا تحقق عملی وعده های مسئولان وزارت نفت، مطالبه گری حقوقی در تمام دانشکده ها ادامه دارد.

به گزارش خباشگاه خبرنگاران جوان؛ به نظر می رسد با گذشت هجده روز از اعتصاب دانشجویان دانشکده صنعت نفت آبادان و چهارمین روز از تحصن دانشجویان و فارغ التحصیلان این دانشگاه در مقابل وزارت نفت، گرچه مسئولان وزارت نفت وعده هایی به دانشجویان و فارع التحصیلان داده اند اما همچنان بر تصمیمات گذشته خود پافشاری می کنند.

یکی از دانشجویان دانشکده صنعت نفت با اشاره به سفر مسئولان وزارت نفت به استان خوزستان گفت: در حالی که انتظار داشتیم بازدید این مسئولان و صحبت های آنان مفید باشد اما متاسفانه کماکان مسئولان بر مواضع قبلی خود پافشاری کردند.

وی اعضای سفر به دانشکده های نفت آبادان و اهواز را حبیب الله بیطرف معاون پژوهشی وزیر، کامران دهقانی رئیس آموزش شرکت ملی نفت و جلیل مختار نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی خواند و افزود: متاسفانه این مسئولان به جای در پیش گرفتن رویکردی مثبت و تعاملی با دانشجویان، با صحبت های تهدید آمیز اعلام کردند که ضمن حمایت کامل از مسئولان دانشگاه، پشت اقدامات هیئت رئیسه دانشگاه ایستاده اند.

بی اعتمادی به وعده های وزارت نفت/ تا زمان تحقق وعده ها اعتراض و تحصن ادامه دارد

از جمله اقدامات مسئولان دانشکده نفت در روزهای اخیر تعطیلی کلاس های درسی دانشجویان و سلف غذاخوری این دانشگاه بود.

حبیب الله بیطرف معاون وزیر نفت در امور پژوهش و فناوری روز گذشته در دانشکده صنعت نفت آبادان وعده استخدام تمامی دانش آموختگان طبق قانون استخدامی وزارت نفت را داد و افزود: موضوع استخدام فارغ التحصیلان دانشگاه صنعت نفت ارتباطی با آزمون استخدامی وزارت نفت ندارد. مشکل استخدامی فارغ التحصیلان برطرف شده است و دانشجویان هم از شنبه به کلاس های خود بازگردند.

ادامه تحصن ها در تهران و اهواز

با این وجود، یکی از فارغ التحصیلان دانشگاه صنعت نفت آبادان با اشاره به اینکه تا حصول نتیجه واقعی و اقدام عملی مسئولان وزارت نفت دست از اعتصاب و تحصن نمی کشیم، گفت: اعتصاب در تهران و اهواز و تحصن مقابل ساختمان وزارت نفت ادامه خواهد داشت، هنوز سلف دانشکده صنعت نفت آبادان به دانشجویان غذا نمی دهد.

این دانشجوی دانشگاه صنعت نفت آبادان ادامه داد: به ما ثابت شده است که دستور تعطیلی سلف دانشکده از وزارت خانه داده شده است. سلف از مسئولان وزارت نفت که روز گذشته به دانشکده آمده بودند، پذیرایی مفصلی کرد در حالی که باز هم هیچ غذایی برای دانشجویان سرو نشد. چگونه دست از اعتصاب بکشیم در حالی که هنوز یادمان نرفته است که این گونه با دانشجویان برخورد شد.

وی با اشاره به اینکه مسئولان فکر می کنند اگر موضوع را انکار کنند کسی از مشکلات دانشجویان خبردار نمی شود گفت: تجربه دو شکست دانشجویان در پیگیری خواسته هایشان در سال های 94 و 95 باعث شده است تا دیگر ما از خواسته های خود تا محقق شدن کامل آنها دست نکشیم.

بی اعتمادی به وعده های وزارت نفت/ تا زمان تحقق وعده ها اعتراض و تحصن ادامه دارد

وعده های تو خالی وزارت نفت به دانشجویان

در مرداد ماه سال 94 به دنبال سخنان کريم سلحشور، معاون منابع انسانی وزير نفت که گفته بود وزارت نفت هيچ اولويتی برای دانشگاه صنعت نفت قائل نيست. اولین تحصن دانشجویان این دانشگاه شکل گرفت که با قول مسئولان وزارت نفت به پایان رسید. تحصن دوم دانشجویان و فارغ التحصیلان دانشکده صنعت نفت در مرداد ماه سال گذشته و به مدت شانزده روز در مقابل مجلس شورای اسلامی بود که با صحبت های اعضای کمیسیون انرژی و اجتماعی مجلس شورای اسلامی به پایان رسید.

یکی از فارغ التحصیلان دانشکده نفت آبادان با اشاره به اینکه با وجود وعده های فراوان در طی سال های گذشته هیچ اقدامی در جهت رفع مشکلات ما نشده است؛ گفت: مسئولین بر خلاف تحصن سال های قبل، امسال به شکل عجیبی به ما فشار وارد می کنند تا از ادامه تحصن خود دست برداریم. گویا نمایندگان مجلس هم بیشتر از اینکه نماینده ملت باشند، نماینده دولت هستند.

همچنین روز گذشته بیش از صد نفر از دانشجویان و فارغ التحصیلان دانشکده نفت با حضور در دیوان عدالت اداری از وزارت نفت شکایت کردند. علت این شکایت، یکی دستور لغو برگزاری آزمون های استخدامی و دیگری استخدام نکردن دانشجویان گروه الف این دانشگاه بوده است.
درخواست تجدیدنظر وزارت نفت از دیوان عدالت اداری

فارغ التحصیل دانشکده نفت آبادان با اشاره به اینکه در طول دو سال گذشته هر گاه به مسئولان وزارت نفت مراجعه می کردیم، آن ها می‌گفتند ما تابع قانون هستیم؛ گفت: ما هم امروز از راه قانونی اقدام به شکایت علیه وزارت نفت کرده ایم تا مشخص شود مسئولان وزارت نفت تا چه میزان تابع قانون اند. در روز های آینده هم نماینده هایی برای سایر مراکز استان تعیین می شود تا شاکیان به طور هماهنگ از سراسر کشور شکایت کنند. گرچه، طبق رای بدوی دیوان عدالت اداری، وزارت نفت مکلف به استخدام فارغ التحصیلان گروه الف دانشگاه صنعت نفت است.

کامران دهقانی مدیرکل آموزش وزارت نفت، در مصاحبه با خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ پیرامون حکم دیوان عدالت اداری گفته بود: آن حکم، جامعیت نداشت و تنها درباره چند نفر از فارغ‎التحصیلان گروه الف بود که وزارت نفت درخواست تجدیدنظر کرده است.

همچنین روز گذشته دانشجویان متحصن به مردمی که از مقابل ساختمان وزارت نفت می گذشتند گل هدیه دادند. این دانشجویان علت این اقدام را یادآوری دانشجویان دانشکده صنعت نفت آبادان اعلام کردند که با محروم ماندن از غذا و امکانات اولیه پس از ۱۶ روز تحصن در حال پرپر شدن هستند.

بی اعتمادی به وعده های وزارت نفت/ تا زمان تحقق وعده ها اعتراض و تحصن ادامه دارد

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار