تأثیر 30 درصدی سوابق تحصیلی دانش‌آموزان در کنکور سراسری/ راه‌اندازی سامانه فارغ‌التحصیلان

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

تأثیر 30 درصدی سوابق تحصیلی دانش‌آموزان در کنکور سراسری/ راه‌اندازی سامانه فارغ‌التحصیلان

رئیس مرکز سنجش آموزش و پرورش گفت: میزان تأثیر سوابق تحصیلی در کنکور سال جاری، در مجموع 30 درصد است که 25 درصد مربوط به پایه سوم متوسطه و 5 درصد مربوط به دروس پایه پیش‌دانشگاهی است.

عبدالرسول عمادی رئیس مرکز سنجش آموزش و پرورش در گفت‌وگو با خبرنگار آموزش و پرورش خبرگزاری فارس درخصوص «تأثیر سوابق تحصیلی در کنکور سال جاری»، اظهار داشت: امسال میزان تأثیر سوابق تحصیلی در کنکور در مجموع 30 درصد است که 25 درصد مربوط به پایه سوم متوسطه و 5 درصد مربوط به دروس پایه پیش‌دانشگاهی است.

وی در خصوص «سامانه فارغ‌التحصیلان»، گفت: در گذشته نمرات و کارنامه دانش‌آموزانی که دیپلم می‌گیرند و فارغ‌التحصیل می‌شوند، به صورت دستی صادر می‌شد و این نمرات از طریق سامانه روی کارنامه ثبت نمی‌شد.

عمادی افزود: در حال حاضر سامانه‌ای به نام «فاینال» مربوط به امتحانات نهایی وجود دارد و نمرات از این طریق، به سامانه فارغ‌التحصیلان انتقال پیدا می‌کند و کارنامه صادر می‌شود.

رئیس مرکز سنجش آموزش و پرورش در توضیح وضعیت‌ این سامانه تصریح کرد: مزیت این روش این است که دخالت عامل انسانی در صدور کارنامه کاهش می‌یابد و اشتباهات و خطاها از بین می‌رود.

وی اضافه کرد: این سامانه کمک زیادی در جلوگیری از جعل مدارک تحصیلی و تغییرات در نمرات امتحانی می‌کند و در سال تحصیلی جاری نیز این روش اجرا می‌شود و در حال حاضر برای فارغ‌التحصیلان دیپلمه انجام می‌شود.

عمادی متذکر شد: در سال‌های بعد ثبت نمرات در این سامانه را به پایه‌های پایین‌تر می‌آوریم یعنی دبیران در امتحانات غیرنهایی خود و مدرسه‌ای می‌توانند نمرات خود را در سامانه وارد کنند و در همانجا، کارنامه دانش‌آموزان صادر می‌شود.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار