تاثیر مثبت مشاغل اینترنتی در اشتغال معلولین جسمی و حرکتی

دسته ها: اخبار استان اخبار

تاثیر مثبت مشاغل اینترنتی در اشتغال معلولین جسمی و حرکتی

مدیر انجمن معلولین خوزستان با اشاره به مزیت مشاغل اینترنتی برای معلولین گفت: بسیاری از معلولین ناتوانی جسمی و حرکتی دارند و نمی‌توانند در فضای معمول کار کنند که بحث اشتغال اینترنتی در این زمینه تاثرگذار است. امیدواریم توان‌خواهان به سمتی سوق داده شوند که به دنبال مشاغل کم‌تحرک بروند اما درآمد کافی داشته باشند.

به گزارش ایسنا – منطقه خوزستان، احمد همدانی در مراسم گرامیداشت روز جهانی معلولین با موضوع آموزش و اشتغال توان‌خواهان خوزستان که امروز (12 آذرماه) برگزار شد، اظهار کرد: برگزاری این مراسم دو هدف عمده دارد که نخستین هدف آن آموزش و دومین هدف اشتغال توان‌خواهان است.

وی در خصوص آموزش توان‌خواهان، تصریح کرد: توان‌خواهان مشکلات زیادی در بحث آموزش و پرورش دارند که در این زمینه امیدواریم بحث مناسب‌سازی در محیط آموزشی دیده شود. بسیاری از این توان‌خواهان از هوش بالایی برخوردارند اما به علت نبود امکانات نتوانسته‌اند ادامه تحصیل دهند که این موضوع از دغدغه‌های مهم مؤسسات حامی معلولین است.

همدانی با اشاره به اشتغال توان‌خواهان، گفت: امروز دغدغه همه ما بحث اشتغال است. مقام معظم رهبری مرتبا تذکر داده‌اند که بحث اشتغال برای جوانان و نوجوانان از اهم واجبات است. همچنین رئیس جمهور و هیات دولت تلاش‌های زیادی در این زمینه کرده‌اند.

مدیر انجمن معلولین خوزستان ادامه داد: سازمان بهزیستی امکانات خوبی در خصوص اشتغال برای معلولین دیده است که امیدواریم هماهنگی‌ها انجام شود و از امکانات و طرح‌های موجود در بهزیستی برای اشتغال معلولین استفاده شود.

وی مشاغل اینترنتی را از مشاغل روز دانست و عنوان کرد: بسیاری از معلولین ناتوانی جسمی و حرکتی دارند و نمی‌توانند در فضای معمول کار کنند که بحث اشتغال اینترنتی در این زمینه تاثرگذار است. امیدواریم توان‌خواهان به سمتی سوق داده شوند که به دنبال مشاغل کم‌تحرک بروند اما درآمد کافی داشته باشند.

اخبار استان اخبار