تارون آرنا، سالنی که بیشترین ظرفیت تماشاگر را دارد

دسته ها: اخبار

به گزارش جام جم آنلاین از فدراسیون والیبال، لیگ جهانی والیبال 2015 از هشتم خرداد ماه با حضور 32 تیم در سه سطح برگزار می شود.

هشت تیم برتر جهان در سطح یک این رقابت ها را در دو گروه مسابقات دور مقدماتی پیگیری می کنند که تیم های ایتالیا، برزیل، صربستان و استرالیا در گروه یک و تیم های ایران، روسیه، آمریکا و لهستان در گروه دوم با هم رقابت می کنند.

در 23 شهر در نظر گرفته شده برای دور مقدماتی این رقابت ها سالن تارون آرنا لهستان با ظرفیت 14 هزار و 752 تماشاگر، بیشترین ظرفیت را به خود اختصاص داده است.

رتبه دوم این داده آماری به سالن «فلیپه دراموند» در ورزشگاه «استادیو ژورنالیستا»ی کشور برزیل تعلق خواهد گرفت که در شهر «بلو هوریزنته» قرار دارد. این سالن 14 هزار و 332 نفر ظرفیت دارد.

سالن های 12 هزار نفری آزادی تهران و 12 هزار نفری «ارگو آرنا» لهستان که در شهر گدانسک این کشور قرار دارد در رتبه سوم جای می گیرند.

تیم ملی والیبال ایران 20 اردیبهشت ماه با 16 بازیکن تهران را به مقصد فنلاند ترک می کند و پس از برگزاری دیدارهای دوستانه در فنلاند و جمهوری چک، برای رویارویی با تیم آمریکا راهی ایالات متحده می شود.

فهرست سالن ها و ظرفیت آنان که برای مسابقات والیبال لیگ جهانی در گروه دوم (ایران، لهستان، آمریکا و روسیه) در نظر گرفته شده است، به قرار زیر است:

ایران، تهران: سالن مجموعه ورزشی آزادی، ظرفیت 12000 نفر

لهستان، گدانسک: ارگو آرنا، ظرفیت 12000 نفر

لهستان، چِنستُهوا : سالن اسپرتوا چِنستوهوا ، ظرفیت 7 هزار و 100 نفر

لهستان، کراکف: سالن تارون آرنا، ظرفیت 14 هزار و 752 نفر

روسیه، کازان: سالن سی وی سنت پترزبورگ، ظرفیت 6 هزار نفر

روسیه، کالینینگراد: سالن دی اس یانتارنی، ظرفیت 7 هزار نفر

آمریکا، لس آنجلس، سالن دانشگاه کالیفرنیای جنوبی، ظرفیت 10 هزار نفر

آمریکا، لانگ بیچ، سالن والتر پیرامید، ظرفیت 5 هزار نفر

آمریکا، هافمن استیتس، سالن سیرز سنتر آرنا، ظرفیت 11 هزار نفر

اخبار