تاسیس دانشکده باستان‌شناسی در شوش ضروری است

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

نماینده مردم شوش در مجلس شورای اسلامی گفت:تاسیس دانشکده باستان شناسی با رویکرد بین المللی با وجود 2 اثر جهانی چغازنبیل و محوطه باستانی در شوش ضروری است.

سیدراضی نوری در دیدار با معاونت آموزشی دانشگاه شهید چمران اهواز افزود: با توجه به اختصاص چهار هکتار زمین برای احداث دانشکده باستان شناسی انتظار می رود احداث این دانشکده در شوش با شتاب پیگیری شود.

وی با اشاره به ظرفیت شهرباستانی شوش و نیز وجود آثار باستانی منحصربفرد با تاکید بر ضرورت توسعه دانشگاه باستانشناسی جهت احیا آثار باستانی ، مرمت و کاوش در این منطقه گفت:با توجه به علاقه کاوشگران خارجی به آثار غنی باستانی در شوش انتظار می رود دانشکده باستان شناسی شوش با رویکرد بین المللی احداث شود.

وی همچنین اظهار داشت:اداره منابع طبیعی شوش جهت احداث پژوهشکده و مجموعه تحقیقاتی آموزشی در شهرستان آمادگی دارد قطعه زمینی از زمین های غرب کرخه را به دانشگاه شهید چمران واگذار نماید.

نماینده مردم شوش در مجلس شورای اسلامی بر جذب اعتبار از طریق وزارت علوم و سازمان برنامه و بودجه برای ساخت دانشکده باستان شناسی شوش تاکید کرد.

نوری همچنین خواستار تشکیل کارگروهی در شهرستان جهت پیگیری طرح توسعه دانشکده باستان شناسی و تامین اعتبار ساخت مجموعه دانشگاهی شد.

معاونت آموزشی دانشگاه شهید چمران اهواز نیز ضمن بازدید از فضاهای معرفی شده جهت خوابگاه دانشجویان دانشکده باستانشناسی شوش گفت :با توجه به اختصاص چهار هکتار زمین در صورت تخصیص اعتباری معادل 50 میلیارد ریال کار ساخت دانشکده باستان شناسی در شوش آغاز می شود.

عبدالله پارسا گفت:با توجه به سفر گردشگران خارجی به شوش می توان این دانشکده را در ابعاد بین المللی ساخت.

شهر باستانی شوش یکی از معروف ترین شهرهای دنیای کهن است که زمانی پایتخت حکومت عیلام و همچنین پایتخت زمستانی پادشاهی هخامنشی بوده است.

پایگاه باستان شناسی شوش به عنوان پایگاهی تحقیقاتی و پژوهشی در زمینه باستان شناسی ظرفیتی مهم برای دانشجویان و علاقه مندان به تاریخ و تمدن ایران باستان است.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار