تاسیس سازمان ملی کارآفرینی تا ۶ ماه آینده

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

تاسیس سازمان ملی کارآفرینی تا ۶ ماه آینده

رئیس شورای مرکزی کارآفرینان کشور از تاسیس «سازمان ملی کارآفرینی ایران» خبر داد و گفت: طی ۶ ماه آینده این سازمان به عنوان بالاترین نهاد بخش خصوصی در حوزه کارآفرینی تاسیس می‌شود.

حسین سلاح ورزی در گفتگو با خبرنگار مهر در تشریح وضعیت کارآفرینی در کشور گفت: تعریف ماهیت و فلسفه کارآفرینی در کشورها به این سمت رفته که از مدل‌های کارآفرینی به مثابه یک الگوی توسعه استفاده می‌کنند.

رئیس شورای مرکزی کارآفرینان کشور ادامه داد: در کشورما در مقطعی در سال ۱۳۸۴ الگوبرداری از کشورهای آسیای شرقی و اروپای غربی به منظور توسعه ایده‌های خلاقانه به منظور اشتغالزایی در دستور کار قرار گرفت اما به دلیل عدم وجود زیرساخت‌های توسعه کارآفرینی و مشکلات توزیع پول این سیاست به انحراف کشیده شد.

نائب رئیس اتاق بازرگانی ایران با بیان اینکه اشتغالزایی، خلق ثروت و ایجاد ارزش افزوده شاخصه‌های کسب و کارهای مبتنی بر فناوری و نوآوری هستند گفت: با توجه به تکلیف برنامه ششم مبنی بر توسعه کارآفرینی امیدواریم با همت دولت بتوانیم طرح‌ها و برنامه‌های توسعه کارآفرینی را پیاده سازی کنیم.

وی با اشاره به اینکه با توجه به رابطه اجتناب ناپذیر کارآفرینی با خلاقیت و ایده‌پردازی متاسفانه از نظر شاخص‌های بین امللی موقیعت مناسبی در حوزه کارآفرینی نداریم، به خلاء متولی در این بخش اشاره کرد و افزود متاسفانه در حوزه کارآفرینی هم در بخش دولتی و هم در بخش خصوصی متولی مشخصی وجود ندارد.

وی ادامه داد: البته در دولت در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی «حوزه کارآفرینی» در قالب معاونت دیده شده؛ در عین حال اتاق بازرگانی به عنوان پارلمان بخش خصوصی نیز به دنبال تشکل‌سازی و حمایت از تشکل‌های دانش بنیان بوده است اما متولی مشخصی برای توسعه و حمایت از کارآفرینی وجود ندارد.

رئیس شورای مرکزی کارآفرینان کشور از تاسیس سازمان ملی کارافرینی ایران به عنوان بالاترین نهاد بخشی خصوصی در حوزه کارآفرینی طی ۶ ماه آینده خبرداد و گفت: در همین راستا اخیرا با دریافت موافقت اصولی از اتاق بازرگانی ایران، کانون‌های کارآفرینی در استان‌ها نیز به عنوان کانون‌های رسمی ثبت و تشکیل می‌شود.

سلاح ورزی اظهار امیدواری کرد: با تاسیس سازمان ملی کارآفرینی و از سوی دیگر تشکل‌هایی که در این حوزه ایجاد می‌شوند مقدمات تعامل و ارتباط سازمان یافته برای توسعه کارآفرینی فراهم شود.

وی همچنین در پاسخ به سوالی مبنی بر چگونگی حمایت از کسب و کارهای نوپا و استارت آپ‌ها گفت: در این زمینه یکی از اقدامات مهم پیگیری و بستری‌سازی ایجاد صندوق‌های سرمایه‌گذاری خطر پذیری به عنوان تامین کنندگان مالی استارت‌آپ‌ها را در دستور کار قرار داریم که با حمایت بخش خصوصی از این نوع کسب و کارها حمایت شود.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار