تاسیس نهادهای اشتغال‌زایی در دانشگاه‌ها

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

تاسیس نهادهای اشتغال‌زایی در دانشگاه‌ها

مدیرکل دفتر برنامه ریزی امور فناوری وزارت علوم گفت: نهادهای قادر به ایجاد اشتغال در حوزه اقتصاد بنیان باید در درون دانشگاه ها ایجاد شود.

خسرو پیری مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی امور فناوری وزارت علوم در گفت و گو با خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان گفت: ما براساس برنامه‌های کلان وزارت علوم نمی‌توانیم در هر استان یک پارک فناوری داشته باشیم.

وی ادامه داد: درصدد راه‌اندازی بخش‌هایی هستیم تا نهادهایی که می توانند در نقش اقتصاد بنیان ایجاد اشتغال کنند را در درون دانشگاه ها ایجاد کنیم.

مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی امور فناوری وزارت علوم افرود: این مراکز می‌توانند به چند وظیفه عمل کنند. 1.بحث خلاقیت در درون دانشگاه 2. نفوذ فناوری در درون صنعت. عملا این مراکز برای توسعه و فناوروانه در مناطق روستایی شکل می‌گیرد تا بتوانیم از این طریق باعث ایجاد اشتغال در روستاها و مراکز کمتر توسعه یافته باشیم.

پیری تصریح کرد: در حال حاضر دفتر فناوری وزارت علوم به بخش خصوصی ،دولتی و دستگاه های اجرایی مجوز می‌دهد تا یک نوع فرهنگ نوآوری و عملیاتی در درون جامعه اعم از بخش خصوصی و دانشگاه‌ها شکل گیرد.

پیری یادآورشد: برنامه دیگری برای همه نهادهایی فعال در حوزه اقتصاد دانش بنیان داریم تا ارتباط مستقیم با نهادها در راستای گسترش اقتصاد دانش بنیان به وجود آید.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار