تاسیس ۷ مرکز جدید مهارتی و اتصال به بازارهای جهانی در حسرت بودجه

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

تاسیس ۷ مرکز جدید مهارتی و اتصال به بازارهای جهانی در حسرت بودجه

تاسیس مراکز مهارتی جدید برای ایجاد اشتغال پایدار در حالی از سوی وزارت کار پیش بینی شده که اجرای برنامه اشتغال فراگیر و به تبع آن تاسیس این مراکز همچنان در انتظار تامین منابع مالی است.

به گزارش خبرنگار مهر، در برنامه اشتغال فراگیر که بر اساس آن اشتغالزایی ۹۷۰ هزار نفر برای سال جاری هدفگذاری شده، از تاسیس مراکز جدید مهارتی در نقاط مختلف کشور از سوی وزارت کار پیش بینی شده است.

این مراکز مهارتی که در هر منطقه از کشور به تناسب ظرفیت اشتغال استان مربوطه در رَسته‌های دارای ظرفیت استان پیش بینی شده است قرار است از محل اعتبارات برنامه اشتغال فراگیر تامین شود که هنوز اعتباری در این خصوص از سوی سازمان برنامه و بودجه به وزارت کار پرداخت نشده است.

در این زمینه یک منبع آگاه در وزارت کار در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به نهادسازی و تاسیس مراکز جدید اشتغالزایی گفت: در راستای اجرای برنامه اشتغال فراگیر تاسیس سه نهاد آموزش و مهارت پوشاک و اتصال به بازارهای جهانی در شهرهای مشهد و تهران و تبریز هدفگذاری شده است.‌

به گفته این مقام مسئول همچنین، در حال حاضر امکان سنجی، تهیه نقشه‌های جانمایی، تعیین ماشین آلات و همه توافق نامه‌های تخصیص فضا و همکاری با انجمن‌ها و بخش خصوصی انجام شده اما برای خرید ماشین آلات و پرداخت حق الزحمه مربیان برای شروع دوره‌های مهارتی منجر به اشتغال پایدار در واحدهای تولید پوشاک، منابع مالی نداریم چون هیچ مبلغی از کمک های فنی وعده داده شده در بسته اشتغال فراگیر از سازمان برنامه بودجه به وزارت کار پرداخت نشده است.

وی ادامه داد: با راه اندازی این سه مرکز مهارت و اتصال به بازار پیش بینی می شود ظرف مدت ۶ ماه بیش از ۵۰۰۰ نفر در کشور به سرعت مشغول به فعالیت شوند.

این منبع آگاه ادامه داد: تاسیس مرکز طراحی کفش در تبریز، ایجاد مرکز توسعه خلاقیت و اتصال به بازار صنایع دستی در نیشابور، کرمانشاه، مازندران، گیلان، اصفهان و شیراز، تاسیس مرکز اصلاح نژاد و اتصال به بازار دام سبک در ۴ نقطه کشور، ایجاد مرکز ارتقای مهارت و ارتقای تکنولوژی ساخت انیمیشن و گیم در سه نقطه کشور، تاسیس مرکز تحقیق و توسعه و آزمایشگاه تخصصی زعفران در مشهد و همچنین ایجاد مرکز ارتقای مهارت و تکنولوژی صنعت پلاستیک از جمله مهمترین مراکز مهارتی پیش بینی شده برای ایجاد اشتغال پایدار هستند.

وی تاکید کرد: این نهادسازی قرار است از محل هزار میلیارد تومان کمک‌های فنی که در بسته اشتغال فراگیر برای امسال و سال آینده پیش بینی شده انجام شود که هنوز اعتباری پیش بینی نشده است.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار