تامین کسری نیرو از طریق ادامه به کار «بازنشستگان توانمند» و «حق‌التدریس‌»ها

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار آموزش و پرورش اخبار

تامین کسری نیرو از طریق ادامه به کار «بازنشستگان توانمند» و «حق‌التدریس‌»ها

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه اکنون جمع معوقات حدود 1000 میلیارد تومان است گفت: آخرین فهرست از مطالبات نهایی شده است. امیدواریم وضعیت خزانه طوری باشد که قبل از شروع سال تحصیلی جدید بخشی از آن را تامین کنیم. حدود 1000 میلیارد تومان جمع کل معوقات از جمله «حق التدریس» و «حق‌الزحمه» است.

به گزارش ایسنا، محمد بطحایی در حاشیه مراسم معارفه اش به عنوان وزیر آموزش و پرورش درباره وضعیت نیروی انسانی و فضای آموزشی در سال تحصیلی جدید گفت: از مهرماه امسال 13 میلیون دانش آموز شروع به تحصیل می کند و 1100 عنوان کتاب درسی در 138 میلیون جلد آماده شده است که در شهرستان ها از 20 شهریور و تهران از 25 شهریورماه توزیع می شود.

وی افزود: دوره‌های آموزشی معلمان برای کتب جدیدالتالیف نیز آغاز شده است و معلمان دوره‌های مربوط را طی می کنند.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به افتتاح 810 پروژه عمرانی در مهرماه گفت: حدود 1000 کلاس درس هنوز خشت و گلی است و حدود 1800 کلاس کانکسی داریم که درنظر داریم طی امسال و سال 97 وضعیت مناسبتری را رقم بزنیم.

وی ادامه داد: از اکنون تا چهار سال آتی تعداد زیادی از معلمان شرایط بازنشستگی پیدا می کنند. امروز جلساتی با مدیران کل درباره روش های مختلف تامین و جایگزینی این افراد داشتیم و قرار شد افراد توانمند که تمایل به ادامه کار دارند ادامه خدمت دهند و بازنشستگی شان را به تاخیر بیندازند.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه البته از دانشگاه فرهنگیان حدود 20 هزار نفر جذب می شوند عنوان کرد: مذاکراتی با سازمان برنامه و بودجه داشتیم و وضعیت نیروهای حق التدریس را مشخص کردیم تا همانند سال های گذشته بخشی از نیروی مورد نیاز را از طریق حق التدریس‌ها را تامین کنیم.

بطحائی ادامه داد: به نظر می‌رسد به لحاظ کسری نیروی انسانی در سال تحصیلی جدید با مشکلی مواجه نباشیم.

وی همچنین به بیان اولویت‌های کاری اش پرداخت و گفت: شناخت نقاط ضعف و قوت شرطی لازم است اما کافی نیست؛ آموزش و پرورش با مشکلات مزمنی رو به رو است که نیاز به همت جمعی و گفتمان ملی دارد و امیدوارم با آمادگی دولت و رای اعتماد نمایندگان به آموزش و پرورش بتوان زمینه های گفتمان را فراهم کرد.

بطحائی درباره مربیان پیش دبستانی نیز گفت: مربیان پیش دبستانی بر اساس قانون مجلس در حال بکارگیری هستند البته در حوزه کارشناسی نظراتی درباره استخدام آنها مطرح است. این موضوع در دستور کار مجلس نیز قرار دارد و هر چه به تصویب برسد مکلف به اجرا هستیم؛ البته نظرات کارشناسی خود را ارائه می‌دهیم تا کاهش کیفیت رخ ندهد.

وزیر آموزش و پرورش درباره مطالبات در آموزش و پرورش عنوان کرد: طی چند روز اخیر سه جلسه با سازمان برنامه و بودجه داشتیم و آخرین فهرست نهایی شده است. مطالباتی که اولویت اول دارد را مشخص کردیم و امیدواریم وضعیت خزانه طوری باشد که قبل از شروع سال تحصیلی جدید بخشی از آن را تامین کنیم. حدود 1000 میلیارد تومان جمع کل معوقات از جمله حق التدریس و حق الزحمه است.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار آموزش و پرورش اخبار