تاکید بر خدمت سربازی در محل سکونت و بکارگیری سرباز متخصص

دسته ها: اخبار اجتماعی و اقتصادی اخبار

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی وسیاست خارجی مجلس با بیان اینکه بسیاری از خانوده‌ها با نان‌آوری سربازشان زندگی خود را اداره می‌کنند، گفت: خدمت سربازی در محل سکونت سرباز یکی از اصلاحاتی است که ستاد کل نیروهای مسلح می‌تواند در دستور کار خود قرار دهد.
سیدحسین نقوی حسینی در گفت‌ وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه‌ملت در واکنش به اظهارات فرمانده نیروی انتظامی مبنی بر خدمت سربازی در محل سکونت سرباز برای جلوگیری از فرار، گفت: پیرامون تغییرات خدمت سربازی ستاد کل نیروهای مسلح باید پیشنهادات خود را به کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ارائه کند، پس از آن در قالب طرح یا ارائه لایحه از سوی وزارت دفاع می‌‌توان تغییرات را لحاظ کرد.
نماینده مردم ورامین در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه چند موضوع در مورد خدمت سربازی برای اصلاح مطرح است، تصریح کرد: نخست آنکه سرباز در حوزه تخصصی خود خدمت کند زیرا کمک بسیاری به پیشرفت کار می‌شود.
وی دومین موضوع را خدمت سربازی در محل سکونت سرباز دانست و افزود: در صورتی که سربازان در محل سکونت خود خدمت کنند از حجم هزینه‌های سربازان کاسته شده ضمن آنکه خطرات جانی ناشی از سفرهای سربازان نیز کاهش پیدا می‌کند، در این صورت سرباز علاوه بر خدمت سربازی می‌تواند وقت اضافه خود را صرف خانواده‌اش کند.
نقوی حسینی یادآور شد: هم‌اکنون بسیاری از خانوده‌ها با نان آوری سربازشان زندگی خود را اداره می‌کنند؛ بنابراین این پیشنهاد سردار اشتری مبنی بر خدمت سربازی در محل سکونت سرباز تاثیرات بسیار دارد و می‌توان آن را عملیاتی ساخت.
سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در حال حاضر این موضوعات در کمیسیون امنیت ملی وسیاست خارجی مطرح نیست اما آمادگی انجام اصلاحات بین اعضا وجود دارد.
به گزارش خبرگزاری خانه‌ملت؛ سردار حسین اشتری فرمانده نیروی انتظامی بهترین راه برای جلوگیری از فرار سربازان را خدمت سرباز در شهر محل سکونت خود دانست.

اخبار اجتماعی و اقتصادی اخبار