تا چه سنی می‌توان بیمه تامین اجتماعی شد؟

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

قائم مقام سازمان تامین اجتماعی با بیان اینکه سن بازنشستگی در ایران ۵۰ سال تعریف شده و ورود به تامین اجتماعی بعد از ۵۰ سالگی برای اولین بار، با محدودیت‌هایی در برخی مدل‌های بیمه‌ای همراه است گفت: اما در بیمه اجباری مشکلی نداریم و بعد از ۵۰ سالگی هم می‌توان بیمه شد.
به گزارش ایسنا، محمدحسن زدا در صفحه اینستاگرامی خود مطالبی ویدئویی تحت عنوان “دانستنی‌های تامین اجتماعی” منتشر می‌کند و به مرور برخی قوانین تامین اجتماعی می‌پردازد.
وی در پاسخ به اینکه افراد تا چه سنی امکان پرداخت حق بیمه دارند و آیا شرط سنی برای ورود به بیمه وجود دارد؟ گفت: در قانون تامین اجتماعی هیچ محدودیتی وجود ندارد و یک شخص می‌تواند در ۸۰ و ۹۰ سالگی هم بیمه بپردازد و بیمه شده ما باشد.
قائم مقام سازمان تامین اجتماعی افزود: اما سال ورود به بیمه برای ما مهم است، زیرا سن بازنشستگی در ایران ۵۰ سال تعریف شده و ورود به تامین اجتماعی بعد از ۵۰ سالگی برای اولین بار، با محدودیت‌هایی در برخی مدل‌های بیمه‌ای همراه است.
زدا ادامه داد: اما در بیمه اجباری مشکلی نداریم و بعد از ۵۰ سالگی هم می‌توان بیمه شد، اما فرد باید معاینات کامل را انجام داده و از نظر جسمی و روحی توان انجام کار را داشته باشد.
به گزارش ایسنا، به استناد قانون بیمه افراد شاغل، اجباری است. با توجه به قانون کار که سن شروع کار را از ۱۵ سال اعلام کرده سازمان تامین اجتماعی هم از این سن به بعد را مشمول قرار می‌دهد و محدودیتی برای شروع بیمه پردازی اجباری به شرط صحت جسمی و روحی ندارد.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار