تبدیل دانشجویان به کارآفرین از اهداف طرح کارآفرینی جاک

دسته ها: اخبار استان اخبار

تبدیل دانشجویان به کارآفرین از اهداف طرح کارآفرینی جاک

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای خوزستان، تبدیل دانشجویان به کارآفرین را از اهداف طرح کارآفرینی جاک در بهبهان عنوان کرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، عبدالنبی سواعدی، مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای خوزستان در نشست تخصصی طرح کارآفرینی جاک در بهبهان با حضور فرماندار بهبهان، رییس دانشگاه خاتم الانبیاء و معاونان دانشگاه و رییس مرکز و کارشناسان آموزش فنی و حرفه که در محل دانشگاه برگزار شد گفت: آموزش با کیفیت، تجهیزات نو و مهارت آموزی مطابق با تکنولوژی روز از عوامل اثربخشی آموزش مهارتی به دانشجویان در اجرای موفق طرح جاک است.

وی بیان کرد: طرح جامع کارآفرینی مبتنی بر مهارت آموزی و ارتقاء مهارت عملی دانشجویان در دوره تحصیلی از سال گذشته آغاز شد که درحال پیشرفت و تعالی است.

سواعدی اذعان داشت: این طرح با هم افزایی بین بخشی دانشگاه خاتم الانبیاء بهبهان، پارک علم و فناوری و اداره کل آموزش فنی و حرفه ای خوزستان به عنوان یک الگو برای ارتقاء مهارت دانشجویان و ایجاد بستر کارآفرینی و تولید علم و مهارت و اشتغال پذیری دانشجویان بعد از فارغ التحصیلی اجرا گردید.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای خوزستان اظهار کرد: دانشگاه خاتم الانبیاء بهبهان بعنوان پیشرو اجرای این طرح در کشور شناخته شد که موفقیت های بسیار خوبی در این مدت کسب شده و می تواند الگوی بسیار خوبی برای کل دانشگاه های کشور برای تبدیل شدن به نسل سوم دانشگاهی کارآفرین باشد.

این مقام مسئول افزود: وزارت علوم بر اهمیت این طرح واقف شده و سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور نیز این طرح را پذیرفته است و اداره کل بعنوان نماینده سازمان آمادگی اجرایی کردن طرح از طریق تجهیزات، ارتقاء سطح مهارت، ایجاد حرف منجر به اشتغال برای استان و کشور ادامه دهد.

عبدالنبی سواعدی بیان داشت: برای بروزرسانی طرح کارآفرینی جاک نیاز به تشکیل شورای راهبردی برای سیاستگذاری و هدفمندی اجرای آن با شکل گیری کمیته های تخصصی زیر مجموعه شورا است تا اهداف را بصورت تخصصی پیگیری نمایید.

وی گفت: دانشجویان موضوع مهارت را بعنوان یک اصل در دوران تحصیلی تلقی کنند تا ضمن کسب و ارتقاء مهارت با رویکرد کارآفرینی از دانشگاه فارغ التحصیل شده تا فارغ التحصیل خلاق، دارای مهارت و متخصص که بجای اینکه به دنبال استخدام در بدنه دولت باشد، بعنوان یک کارآفرین برای خود اشتغال پایدار ایجاد نماید.

گفتنی است؛ پس از برگزاری این نشست مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای خوزستان و هیات همراه از روند اجرای طرح در مرکز ارتقاء شایستگی دانشجویان دانشگاه بازدید کردند.

اخبار استان اخبار