تبدیل دانشگاه آزاد شوش از مرکز به واحد

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

رئیس دانشگاه آزاد خوزستان گفت: با موافقت شورای گسترش وزارت علوم، دانشگاه آزاد شوش از مرکز به واحد تبدیل شد.

شهرام لک دقایقی پیش با اشاره به شناسنامه‌دار شدن دانشگاه آزاد این شهرستان اظهار کرد: برای تکمیل پرونده اقداماتی همچون برطرف شدن مشکل فضای آموزشی، رفع اشکالات آموزشی و جذب هیئت علمی در این دانشگاه صورت گرفت.

وی افزود: تبدیل وضعیت این دانشگاه پس از طرح در شورای گسترش دانشگاه آزاد اسلامی و ارسال آن‌ به شورای گسترش آموزش عالی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری ضمن موافقت اصولی امروز شنبه به تصویب نهایی رسید.

رئیس دانشگاه آزاد خوزستان با اشاره به پیگیری‌های مستمر نماینده شوش در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: نماینده شوش در موضوع فضای آموزشی و رفع موانع و اشکالات و خرید یک ساختمان با ارزش 40 میلیارد ریال را از مخابرات این شهرستان پیگیری‌ها و کمک‌های قابل توجهی به ما داشتند.

لک خاطرنشان کرد: به این ترتیب ساختمان اداری و آموزشی دانشگاه به مکانی به مساحت 7 هزار و 200 متر مربع منتقل شد.

این مقام مسؤول توضیح داد: برای تکمیل پرونده، نواقصی که این ساختمان داشت را برطرف کرده و آن را به استانداردهای آموزشی رساندیم و پس از تکمیل و ارسال پرونده این دانشگاه، مورد موافقت اصولی شورای گسترش قرار گرفت.

وی با بیان اینکه دانشگاه آزاد اسلامی شوش اکنون در جغرافیای وزارت علوم شناخته شده است یادآور شد: این دانشگاه پیش از این نه توان افزایش رشته را داشت و نه می‌توانست امتیاز کسب کند و از هر نظر محدودیت‌های خاص خود را داشت.

لک به ضرورت ارتقای رتبه این دانشگاه در آینده تأکید کرد و گفت: دانشگاه آزاد شوش باید بتواند شرایط ارتقای رتبه را با جذب هیئت علمی و رسیدن به استانداردهای لازم زمینه‌سازی کند.

در حال حاضر یک‌هزار و 300 دانشجو در چهار رشته مکانیک، الکترونیک، کامپیوتر و حسابداری در مقطع کاردانی و 2 رشته مکانیک و کامپیوتر در مقطع کارشناسی در دانشگاه آزاد شوش مشغول به تحصیل هستند.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار