تبدیل وضعیت نیروهای نیروهای قراردادی سازمان فنی و حرفه‌ای

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

تبدیل وضعیت نیروهای نیروهای قراردادی سازمان فنی و حرفه‌ای

مدیرکل منابع انسانی و پشتیبانی سازمان فنی و حرفه‌ای گفت: برای تبدیل وضعیت نیروهای قراردادی در حال تلاش هستیم اما تعداد این افراد پنج برابر ظرفیت مجاز است و مشکلاتی در راستای تبدیل وضعیت داریم اما قطعا کوتاهی نمی‌کنیم.

به گزارش ایسنا، سعید امانی دوم آبان‌ماه در آیین معارفه مدیرکل جدید فنی و حرفه‌ای استان چهارمحال و بختیاری اظهار کرد: سیاست سازمان نگاه مثبت به کارشناسان است و نگاه از بالا به پایین نیست و روحیه تحول‌گرایی داریم.

امانی با بیان اینکه یکی از مشکلات جامعه امروز بیکاری و مناسب نبودن وضعیت اشتغال است، تصریح کرد: بیکاری دغدغه بسیاری از مدیران ارشد کشور است و امید است به دست کارکنان ادارات فنی و حرفه‌ای کشور بخشی از این مشکل حل شود.

وی با اشاره به اینکه انتظارات نامحدود و منابع محدود است، اضافه کرد: تمام دنیا در تلاش است تا فشار اقتصادی بر ایران تحمیل شود و اکنون آثار آن را مشاهده می‌کنیم و تمام تلاش سازمان بر این است تا از کوچکترین روزنه‌ای برای رفع مشکلات معیشتی کارکنان استفاده کند.

امانی بیان کرد: زمان بسیاری را برای مربیانی که به تازگی تبدیل وضعیت شدند و در روند تبدیل وضعیت‌شان مشکلات عدیده‌ای وجود داشته است، گذاشتیم که پس از سال‌ها باوجود ابلاغ قانون، مربیان فرایندی لقب گرفتند و دو تا سه سال است که پیگیر رفع مشکل خود هستند.

وی ادامه داد: برای ضایع نشدن حق این افراد سعی کردیم مکاتبه‌ای را با استان‌ها داشته باشیم و ۳۹۹ پرونده از افراد مدعی که دارای شرایط تبدیل وضعیت هستند، دریافت و بررسی کردیم و به زودی این مربیان تعیین تکلیف می‌شوند.

امانی خاطرنشان کرد: ما مجری قانون هستیم و تلاش می‌کنیم قانون را اجرا کنیم.

وی گفت: در تمام کشور بیش از ۴۰۰ مربی واجد شرایط استخدام در ادارات فنی و حرفه‌ای داشتیم که به دلیل فقدان پست سازمانی، پشت درهای سازمان در انتظار بودند و با پیگیری صورت گرفته اکنون مشکل این افراد با اولویت در نظر گرفتن استان‌های محروم، حل شده است.

امانی با بیان اینکه برای تبدیل وضعیت کارکنان پیمانی به رسمی نیز مشاغل حاکمیتی و پست‌های ستادی در فاز نخست اعلام شده است تا تبدیل وضعیت آنان آغاز شود، ادامه داد: برای تبدیل وضعیت نیروهای قراردادی در حال تلاش هستیم اما تعداد این افراد پنج برابر ظرفیت مجاز است و مشکلاتی در راستای تبدیل وضعیت داریم اما قطعا کوتاهی نمی‌کنیم.

وی در خصوص کارگاه‌های آموزشی فنی و حرفه‌ای گفت: تلاش این است تا آموزش‌ها به روز شود زیراکه تجهیزات و مربیان توانمند در وضعیت اشتغال تاثیرگذار هستند که در سال گذشته بخشی از اعتبارات طرح تملک برای تامین تجهیزات به چهارمحال و بختیاری ابلاغ شد.

امانی بیان کرد: نرخ حق‌التدریس مربیان در کشور از سال ۹۱ تا ۹۷ تغییر نکرده بود که با وجود تمام محدودیت‌های مالی و اعتباری از ابتدای سال جاری این مهم ابلاغ و اعمال شد.

وی تصریح کرد: بیمه تکمیلی در گذشته توسط کارکنان پرداخت می‌شد اما اکنون ۵۰ درصد بیمه نفرات اول و دوم هر خانوار توسط سازمان فنی و حرفه‌ای پرداخت می‌شود و امیداست که امسال نیز همین روند ادامه یابد.

امانی گفت: ورود نیروی جوان لازمه حرکت رو به جلو در هر سازمانی است و سیاست سازمان فنی و حرفه‌ای کشور در انتصابات استفاده از توان و ظرفیت تمام نیروها است. مدیرکل منابع انسانی و پشتیبانی سازمان فنی و حرفه‌ای کشور خاطرنشان کرد: انتظار داریم این اداره‌کل از ظرفیت موجود در اداره‌کل و تک تک کارکنان آن بهره‌مند شود.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار