تبعات سیاسی قهرمانی بارسلونا برای اسپانیا

دسته ها: اخبار

به گزارش سرویس ورزشی جام جم آنلاین، در دیدار فینال کوپا دل ری (جام حذفی اسپانیا) بود که در هنگام پخش سرود ملی اسپانیا تماشاگران ایالت کاتالونیا(ایالتی که سال هاست برای جدایی از خاک اسپانیا تلاش می کند) با سوت های زدن های مداوم به نوعی به اسپانیا و خاندان سلطنتی اش توهین کردند. دراین فینال که بین بارسلونا و آتلتیک بیلبائو برگزار شد فیلیپه ششم پادشاه اسپانیا در ورزشگاه حضور داشت و بابت این بی احترامی مردم کاتالونیا سخت آزرده شد به گونه ای که حتی با وجود دعوت رسمی یوفا برای تماشای فینال لیگ قهرمانان اروپا که یک پایش بارسلونا بود به برلین نرفت تا به نوعی پاسخ حرکت مردم جدایی طلب اسپانیا را داده باشد. اما قهرمانی بارسلونا در اروپا و تجمع مردم در خیابان های کاتالونیا برای جشن و پایکوبی بار دیگر نشان داد این ایالت بیش از هر زمان دیگری به جدایی نزدیک شده است و پادشاه اسپانیا پاسخ عدم حضور خود در برلین برای حمایت از بارسلونا را به بدترین شکل گرفت.

چند منبع خبری در اسپانیا نیز از حضور دن فیلیپ در استادیوم برلین نوشتند اما این حضور را چند دقیقه ای و به احترام دعوت رسمی آلمان عنوان کردند. در هر حال غیبت کامل یا یک نیمه ای پادشاه اسپانیا در استادیوم برلین، واکنش هواداران بارسلونا را نیز در پی داشت.

هواداران بارسلونا با در دست داشتن پلاکاردهای زیادی شعار “کاتالونیا اسپانیا نیست” را زنده کرده و بارها آن را با صدای بلند در استادیوم فریاد زدند.

پادشاه اسپانیا در کنار یوونتوس دیگر بازنده فینال اروپایی بود. حالا این پادشاه جوان باز هم منفوریت بیشتری نزد مردم این ایالت پیدا کرد. او ناخواسته به کاتالونیا کمک کرد یک گام دیگر به جدایی از خاک اسپانیا نزدیک شود.

اخبار