تبعیض در کاهش ساعت کاری زنان با شرایط خاص در بخش‌های دولتی و خصوصی

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

تبعیض در کاهش ساعت کاری زنان با شرایط خاص در بخش‌های دولتی و خصوصی

مدیرکل روابط کار و جبران خدمت وزارت کار از تبعیض میان بانوان شاغل دارای شرایط خاص در خصوص کاهش ساعت کاری در بخش‌های دولتی و غیردولتی خبر داد و گفت: اصلاح این طرح توسط برخی از نمایندگان فراکسیون زنان مجلس در حال پیگیری است.

اسماعیل ظریفی‌آزاد در گفت وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، در پاسخ به این سؤال که نشست بعدی کمیته روابط کار چه زمانی برگزار خواهد شد، اظهار داشت: کمیته روابط کار با هدف تجدیدنظر در آیین‌نامه‌ها و انتخاب اعضا هفته آینده تشکیل می‌شود.

وی در پاسخ به سؤال دیگری درباره علت ابطال مصوبه وزارت کار در خصوص ممنوعیت اخراج مادران شاغل دارای فرزند شیرخوار، گفت: با وجود اینکه معتقدیم از نظر حقوقی و سیاستی رأی هیأت عمومی دیوان عدالت اداری اشتباه است، اما ناچار به اجرای آن هستیم.

ظریفی آزاد گفت: وزارت کار درباره ابلاغ این مصوبه دفاعیه‌ای را نیز تقدیم هیأت عمومی دیوان عدالت اداری کرد اما در نهایت مصوبه حمایتی ممنوعیت اخراج زنان شاغل دارای فرزند شیرخوار تا دو سال ابطال شد.

مدیرکل روابط کار و جبران خدمت وزارت کار تصریح کرد: این موضوع باید توسط قانونگذاران دنبال شود و تا جایی که اطلاع داریم، برخی از نمایندگان فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی به دنبال بازگرداندن این مصوبه هستند که در قالب طرحی ارائه شود.

ظریفی آزاد در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه چرا مصوبه مجلس که در خصوص کاهش ساعت کاری زنان است، برای بخش‌های دولتی و غیردلتی تبعیض دارد، تصریح کرد: این تبعیض را ما هم قبول داریم و این مصوبه مجلس نوعی تبعیض بین بانوان شاغل دارای شرایط خاص در بخش‌های دولتی و غیردولتی به وجود آورده است.

وی افزود: در این باره نمایندگان مجلس به دنبال اصلاح آن در قالب طرحی دیگر هستند.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار