تجمع اعتراضی دانش‌آموختگان حقوق نسبت به ظرفیت آزمون وکالت

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

تجمع اعتراضی دانش‌آموختگان حقوق نسبت به ظرفیت آزمون وکالت

جمعی از دانش‌آموختگان حقوق با تجمع در مقابل مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه‌قضائیه اعتراض خود را نسبت به ظرفیت‌های اندک آزمون وکالت اعلام کردند.
به گزارش خبرگزاری فارس، تعداد بسیاری از دانش‌آموختگان رشته حقوق ظهر امروز در مقابل مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه‌قضائیه تجمع کردند.
این افراد نسبت به ظرفیت‌های پایین آزمون وکالت اعتراض داشتند و تاکید کردند که بسیاری از این جامعه اکنون بیکار هستند و باید فکری به حال آنها کرد.
آنها همچنین خواستار حذف ظرفیت و جایگزینی آن با احراز صلاحیت علمی در آزمون وکلای قوه قضائیه شدند.
در ادامه این تجمع اعتراضی، علی بهادری جهرمی رئیس مرکز وکلای قوه‌قضائیه به میان آنها آمد و از نزدیک در جریان مطالبات این تجمع کنندگان قرار گرفت و با آنان به گفت‌وگو نشست.
به گزارش فارس، وی در دیدار با این تجمع‌کنندگان وعده پیگیری مشکلات دانش‌آموختگان حقوق را داد.
بهادری همچنین خبر از برگزاری آزمون وکالت این مرکز در پاییز خبر داد.
همچنین وی دستور تشکیل جلسه‌ای فوری در ساختمان مرکز وکلای قوه‌قضائیه برای بحث و پاسخ به سوالات معترضین داد.
در این جلسه تجمع کنندگان با طرح مشکلاتی نظیر ظرفیت‌های حداقلی پذیرش وکیل از سوی نهادهای مربوطه و گرانی حق‌الوکاله‌ها در اثر کمبود وکیل، خواستار برگزاری آزمون وکالت مرکز وکلا با معیار علمی، احیای ظرفیت وکلای کارگشایی و رفع معضل بیکاری دانش‌آموختگان حقوق شدند و در پایان جلسه رئیس مرکز ضمن پذیرش نکات مد نظر تجمع کنندگان، قول پیگیری این مطالبات را به آنان داد.
این درحالی است که طی هفته‌های گذشته نیز دانش آموختگان حقوق به طولانی شدن روند رسیدگی به طرح جامع پذیرش و آموزش وکالت مقابل مجلس تجمع کرده بودند.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار